עמוד:110

האם באולם הקולנוע יש יותר או פחות מ - 200 אנשים ? על פי הנתונים יש באולם הקולנוע 20 × 10 = 200 ( 200 ( מקומות ישיבה . רואים בתמונה שבחלק מהמקומות חסרים אנשים ומכאן אפשר להסיק שיש פחות מ - 200 אנשים באולם . האם על המדף יש יותר או פחות מ - 400 עוגיות ? נתון שבכל צנצנת יש בערך 100 עוגיות , כלומר יכולות להיות יותר או פחות מ - 100 עוגיות . מכאן שאי אפשר לדעת אם יש יותר או פחות מ - 400 עוגיות בכל ארבע הצנצנות . עמודים -162 161 פעילויות 3 - 1 משמשות לחזרה על סדר המספרים ומקומם על ישר המספרים . בפרט , התלמידים צריכים לבדוק בין אילו עשרות שלמות ובין אילו מאות שלמות כל מספר נמצא . התלמידים המתקשים יכולים להשתמש בלוח האלף ) או בישר מספרים מלא אם יש ( , למצוא עליו תחילה את המספר הנתון , לבדוק בין אילו עשרות שלמות ) או מאות שלמות ( הוא נמצא ולכתוב אותן במקומות המתאימים . הצעה לפעילות פתיחה תולים חבל בין שני כיסאות . מצלמים וגוזרים את כרטיסי המספרים מנספח ו ) בסוף המדריך , עמודים . ) 174 - 173 מערבבים את הכרטיסים ומחלקים כרטיס לכל תלמיד . שלב א : שואלים : למי יש עשרת שלמה ? מזמינים את אחד התלמידים לתלות את המספר שלו ) בעשרת שלמה ( על החבל . שואלים : " למי יש את העשרת השלמה הקודמת לזו ? למי יש את הבאה ? " . מזמינים את התלמידים לתלות את העשרות השלמות עם רווחים ביניהן . אפשר להמשיך לעוד עשרת שלמה המתאימה לרצף , כך שיהיו תלויים ארבעה מספרים בעשרות שלמות , למשל כך : שואלים : " למי יש מספר הנמצא בין העשרות השלמות התלויות ? " ומזמינים את התלמידים לתלות את המספרים שלהם במקומות המתאימים . אחר כך מורידים את כל הכרטיסים מהחבל . אפשר לחזור על השלב עם עשרות שלמות אחרות . שלב ב : מבקשים מתלמיד שיש לו מספר שאינו בעשרות שלמות לבוא ולתלות את המספר שלו על החבל . שואלים : " בין אילו עשרות שלמות המספר הזה נמצא ? למי יש את הכרטיסים המתאימים ? " . מזמינים את התלמידים לתלות את העשרות השלמות שלהם משני צדי המספר . שואלים : " אילו מספרים נוספים נמצאים בין העשרות השלמות האלה ? " . התלמידים מציעים כמה הצעות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר