עמוד:105

בפעילות 9 חוזרים ומיישמים , בעזרת סיטואציה מהחיים , את העיקרון שכל מספר אפשר להציג בהרכבים שונים . התלמידים משלימים את שלוש האפשרויות . שאלה זו היא כמו שאלת בל "ש בכך שאין תרגיל מסוים או דרך עבודה מוגדרת . התלמידים מוצאים את האפשרויות בעזרת אסטרטגיות שונות . בין השאר הם יכולים להסתמך על ידיעותיהם לגבי מרכיבי האלף . ) ב -10 משאיות של , 100 ב - 5 משאיות של 200 או ב - 4 משאיות של 250 יש בדיוק 1 , 000 בקבוקים . גם במשאית של 800 ובמשאית של 200 יש ביחד 1 , 000 בקבוקים . ( יש תשובות אפשריות רבות . הנה דוגמאות לשלוש מהן : . 9 סופרמרקט " זול לי " הזמין 3 , 000 בקבוקים מהמפעל . אילו משאיות המפעל צריך לשלח לסופרמרקט ? הציעו הצעות שונות . דיון : כיצד אפשר לשלוח את הבקבוקים עם מספר משאיות מועט ביותר ? ) 3 משאיות של 800 ו - 3 של , 200 או 3 משאיות של 2 , 800 משאיות של 250 ומשאית אחת של . 100 ( כיצד אפשר לשלוח את הבקבוקים עם מספר המשאיות הרב ביותר ? ) 30 משאיות של . 100 ( האם תוכלו לשלוח את כל הבקבוקים לסופרמרקט ב - 5 משאיות ? ) לא , צריך לפחות 6 משאיות . ( ב - 8 משאיות ? ) כן , 2 של 2 , 800 של , 200 ו - 4 של . 250 (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר