עמוד:78

עמודים -114 110 חיבור עם המרה ) במאוזן ( בעמודים אלה התלמידים לומדים לפתור תרגילי חיבור עם המרה בעזרת כרטיסי המשטחים או בעזרת דף הכרטיסים המחיק . בפתרון של תרגיל חיבור מייצגים את שני המחוברים ובודקים מה מתקבל מצירוף המשטחים . המצב המתקבל בתרגילים עם המרה דומה למצבים שהתלמידים תרגלו בפעילויות הקודמות , כלומר ייצוגים " לא יעילים " של מספר הדורשים המרה . כעת התלמידים כבר יודעים להתמודד עם מצבים אלה . הצעה לפעילות פתיחה כותבים על הלוח תרגיל חיבור בתחום הרבבה עם המרה , לדוגמה : . 2 , 245 + 670 מבקשים מהתלמידים להציג כל אחד מהמחוברים בעזרת כרטיסי המשטחים או הלוח המחיק , ולתאר את מספר המשטחים הכולל מכל סוג בבית המספרים : שואלים : האם אפשר לראות מה התוצאה ? מה צריך לעשות ? התלמידים ממירים 10 עשרות במאה אחת ) כפי שתרגלו ( ומקבלים את הסכום : . 1 פתרו . העזרו בכרטיסים או בדף המחיק . כלומר . 2 , 915 מיצגים את שני המספרים בלוח המחיק . ממירים 10 עשרות במאה אחת . בפעילות 1 פותרים תרגילים כמו בדוגמה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר