עמוד:70

בשלב זה עדיין לא נלמדה המרה , אך התלמידים יכולים למצוא דרכים שונות משלהם כדי לגלות את מספר הכדורים . למשל , הם יכולים למנות כך : ב - 10 קופסאות של עשרת ) מוקפות בציור ( יש מאה כדורים . יחד עם הקופסה של 100 הכדורים מקבלים . 200 200 כדורים ועוד 50 כדורים ) בקופסאות של 10 ( ועוד 12 כדורים בודדים שווים ל - 262 כדורים . לבסוף מגיעים למסקנה שבשתי החנויות יש מספר שווה של כדורים , וההבדל הוא רק בדרך האריזה . שאלת הרחבה : האם אפשר לארוז את 262 הכדורים בדרכים נוספות ) תוך שימוש באריזות של 10 ו - )? 100 מומלץ להציע לתלמידים לתאר אפשרויות שונות במחברת ) אפשר בציור , בתיאור מילולי או בבית מספרים ( . עמודים -109 100 בפעילויות 2 - 1 מציגים לתלמידים את רובי הרובוט , ומתרגלים את " אריזת " הכדורים לפי הכללים של רובי . בפעילות 1 מתרגלים את הכלל : אורזים כל 10 כדורים בקופסת עשרת . בפעילות 2 מתרגלים את הכלל : אורזים כל 10 קופסאות עשרת בקופסת מאה . הצעה לפעילויות נוספות כמה כדורים יש בחנות ? מציגים לתלמידים תמונות של כדורים בחנות ) התמונות מופיעות בנספח ב בסוף המדריך , בעמוד . 167 אפשר להקרין אותן על הלוח או להדפיס אותן ( . התלמידים מתבוננים בכל אחת מהתמונות שבפעילות ובודקים : האם רובי סיים לארוז לפי הכללים ? אם לא , מה הוא צריך עוד לארוז ? ) אפשר להקיף בהתאם . ( כמה כדורים יש בחנות ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר