עמוד:112

עמודים -168 163 בפעילויות 9 - 4 לומדים לעגל מספרים לעשרות . בפעילות 4 התלמידים מקיפים את המספרים שבין 530 ל - 540 בצבעים שונים : בכחול את המספרים הקרובים יותר ל - 530 ובאדום את המספרים הקרובים יותר ל - . 540 פעילות זו מוליכה להבניית הכללים של עיגול המספרים . המספר 535 נמצא בדיוק באמצע , במרחק שווה משתי העשרות השלמות , ולכן נשאר לא מוקף . בסוף פעילות 4 מפורטים הכללים לעיגול מספרים , וביניהם גם הכלל לגבי . 535 עגול לעשרות שלמות : את המספרים שהקפתם בכחל מעגלים כלפי מטה , ל . 530 לדגמה , את 533 מעגלים ל . 530 את המספרים שהקפתם באדם מעגלים כלפי מעלה , ל . 540 לדגמה , את 538 מעגלים ל . 540 זהו הסימן ל״קרוב״ : 530 ≈ 533 קוראים : 533 שוה בקרוב . 530 540 ≈ 538 קוראים : 538 שוה בקרוב . 540 דיּוּן אילו עוד מספרים מעגלים ל ? 540 לאיזה מספר מעגלים את ? 531 ואיךְ מעגּלים לעשׂרוֹת את ? 535 535 נמצא בּדיּוּק בּאמצע בּין 530 ל - , 540 בּמקרים כּאלּה מקבּל לעגּל כּלפּי מעלה , כּלוֹמר : 540 ≈ 535 שימו לב , מספרים שספרת היחידות שלהם היא 5 מעגלים כלפי מעלה . בפעילויות 6 - 5 התלמידים מתנסים בעיגול מספרים ובכתיבה פורמלית של פעולת העיגול ונעזרים בקטע רלוונטי מישר המספרים . . 5 הקיפו בצבע כחל את כל המספרים שמעגלים ל . 250 הקיפו בצבע אדם את כל המספרים שמעגלים ל . 260 בפעילות 6 אפשר לכתוב מספרים המופיעים בקטע מישר המספרים ולהיעזר בפעילות 5 שבה נצבעו המספרים , אך אפשר גם להשלים מספרים שאינם על קטע הישר . למשל בסעיף א אפשר להשלים את המספרים האלה מתוך הישר ) מספרים שנצבעו בכחול ( :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר