|
עמוד:59
כדאי להרחיב את הפעילות ולשאול שאלות נוספות על . 2 , 132 הנה כמה דוגמאות : שנו את המספר 2 , 132 למספר 2 , 142 ) כותבים את המספר ( . האם הוספתם משטח או הורדתם ? איזה משטח ? מה התרגיל המתאים ? שנו את המספר 2 , 132 למספר 2 , 131 ) כותבים את המספר ( . האם הוספתם משטח או הורדתם ? איזה משטח ? מה התרגיל המתאים ? אתגר : הורידו אלף אחד וגם עשרת אחת . איזה מספר קיבלתם ? מה התרגיל המתאים ? שנו את המספר 2 , 132 למספר 2 , 222 ) כותבים את המספר ( . איזה כרטיס הורדתם ? איזה הוספתם ? הוסיפו סימן מתאים )< או >( : . 2 , 222 2 , 132 פעילות 2 דומה מאוד לפעילות 1 ומיועדת לעבודה עצמאית . פעילויות 4 - 3 הן פעילויות המבססות את הבנת המבנה העשרוני של המספרים עד 10 , 000 בעזרת פתירת תרגילי חיבור וחיסור ללא המרה כשאחד החלקים הוא . 1000 , 100 , 10 , 1 יהיו תלמידים שיוכלו לפתור את התרגילים ללא כרטיסי המשטחים , אך תלמידים שעדיין זקוקים לכך יוכלו להיעזר בהם גם כאן . בפעילות 5 התלמידים פותרים משוואות חיבור וחיסור שבהן חסר אחד החלקים אך ידוע שהחלק החסר הוא 100 , 10 , 1 או . 1 , 000 תלמידים המתקשים בכך יכולים לפתור את המשוואות בעזרת כרטיסי המשטחים . לדוגמה , בסעיף א כל המשוואות הן משוואות חיסור שבהן השלם הוא . 3 , 121 התלמידים בונים את המספר 3 , 121 בכרטיסים ובודקים איזה כרטיס עליהם להוריד כדי לקבל כל אחת מן התוצאות . גם בפעילות 6 פותרים משוואות , אולם במשוואות אלה המספר הראשון חסר , ולכן הן דורשות רמת חשיבה גבוהה יותר . לדוגמה , בסעיף א התלמידים נדרשים לזהות מהם המספרים שאם נחסר מהם 100 , 10 , 1 או 1 , 000 נקבל . 2 , 222 המספרים האפשריים כתובים על הזחל ואפשר להיעזר בהם . כרטיסי המשטחים יוכלו לעזור למתקשים . אפשר , למשל , לבנות את אחד המספרים שעל הזחל ולבדוק מה קורה כאשר מורידים ממנו יחידה . האם קיבלנו ? 2 , 222 האם בחרנו במספר המתאים ? אם לא , ננסה מספר אחר . מתוך ההתנסות יחזקו התלמידים את הבנת מבנה המספרים וכבר ידעו " לנחש " איזה מספר על הזחל כדאי להם לבדוק ראשון בכל משוואה .
|
|