עמוד:205

המאוחר ) , הבנה שלעולם לא מאוחר מדי . כמו האבן , גם הוא יכול להשתנות ולהתעצב מחדש אם יתמיד ויהיה עקבי בלימוד . פעילות 21 יתכן שיהיו תלמידים שיחשבו שר ' עקיבא נהנה ללמוד עם הבן שלו ולבלות אתו " זמן איכות " . אחרים יתהו אם הוא לא התבייש והרגיש נבוך . אפשר להפנות את תשומת לב התלמידים לאופן שבו מתוארת דרכו של ר ' עקיבא בבית הספר : " הל ךְ הוא ובנ וֹ , וישבו אצל מלמדי תינ וֹ ק וֹ ת . אמר ל וֹ : " רבי ! למדני ת וֹ רה ! " אחז רבי עקיבה בראש הלוח ובנ וֹ בראש הלוח . " התיאור הכפול " הוא ובנו " , " ר ' עקיבא בראש הלוח ובנו בראש הלוח " - מדגיש את העובדה ששניהם חובשים אותו ספסל לימודים . אפשר גם לשאול מי לדעתם " כתב לו אלף בית " – מי לימד את ר ' עקיבאו האם המורה , ואולי בנו של ר ' עקיבאו פעילות 22 רבי עקיבא מציב לעצמו מטרה צנועה - " אלך ואלמד פרשה אחת " , אך בפועל הוא לומד את התורה כולה , מה שמצביע הן על צניעותו ( תכונה שספרות חז " ל מייחסת לו בדרך כלל ) והן על יכולותיו הגבוהות ודבקותו במטרה . האסטרטגיה שלו היא של לימוד ובנייה יסודיים ושיטתיים : מהבסיס ( אלף - בית ) , צעד צעד , בדקדקנות ובלי לעגל פינות . אפשר להצביע על השימוש בצירוף " לומד והולך " כשה " הולך " מציין בדרך כלל פעולה שמתמידה , מתעצמת ומתרחבת ( למשל – היה קולו גובר והולך עד שכל הכפר שמע , היה זולל והולך עד שבטנו התפקעה .. ) . פעילויות נוספות למתעניינים או לשיחה בכיתה א . הפתגמים שלפניכם עוסקים בתלמידים ובמורים : אין אדם לומד אלא ממקום שלבו חפץ . ( חז " ל ) לא הביישן למד ולא הקפדן מלמד . ( חז " ל ) חנוך לנער על פי דרכו . ( ספר משלי ) אין לתת לילד מורה האוהב את הספר ואינו אוהב את האדם . ( יאנוש קורצ ' ק ) ב . כיצד קשור כל אחד מהפתגמים האלה לסיפורים שקראתם על ר ' עקיבא ועל הלל ושמאיו הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר