עמוד:101

. 1 הצגת עמדות שונות על פעילויות בבית הספר . 2 דיון על היתרונות ועל החסרונות של בינוי לעומת שימור הטבע בעיר יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יעסקו בטקסט למטרות שכנוע . . 2 התלמידים יעמדו על מבנה הטיעון . . 3 התלמידים יתנסו בהצגת טיעון בשיחה בעל פה ובכתב . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמודים 40 , 35 הישג נדרש . 1 , 2 , 3 , 4 הטקסטים בפרק הטקסט " עולם חסד יבנה " ( תהילים פט , ג ) -שוק חסד בבית הספר מי צריך יום שוק בבית הספר ? אל תפגעו בברכת דורה ( פעילות מתוקשבת ) הסוגה / תת -הסוגה טקסט טיעון טקסט טיעון טקסט טיעון הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 הטקסט עוסק בסוגיה מעולם התלמידים בבית הספר . זו פתיחה קלה לנושא הטיעון . פעילויות -5 2 מטרת הפעילויות האלה הן : הבנה שיש בטקסט טענה והבנת הסיבה לטיעון - רצון לשכנע ולגייס אנשים לעמדת הדובר או הכותב . אפשר להרחיב את הדיון בסוגיות אלה לפי מידת הצורך . פעילות -6 8 שני הטקסטים בפעילות 6 מציגים עמדות מנוגדות . פעילויות 7 ו - 8 מתמקדות בנימוקים לטענות . כדאי לוודא שהנימוקים מובנים לכל התלמידים , שכן הם יתבקשו להיעזר בהם בדיון בכיתה ( בפעילות . ( 9

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר