עמוד:141

פעילות 8 זו פעילות שיכולה להתבצע ביחידים או במליאת הכיתה . כאן התלמידים מרכזים בטבלה טיעונים בעד ונגד שימוש בטלפונים בבתי ספר על פי מה שקראו ומתוך הידע והמחשבה שלהם בנושא . כדי לסייע ניתנו חמש נקודות התייחסות : תכנים ( חשיפה לתכנים לא ראויים ) , קשרים חברתיים ( כלומר איך הטלפון תורם או מזיק לקשרים , מאפשר בריונות ופגיעה באחרים , או להיפך – שמירה על קשר ); לימודים ( הטלפון מאפשר הרחבה של ידע , תרגום מילים , הוספת חומרים בקלות רבה , אבל יכול גם להפריע ללימודים , להסיח את הדעת , וכו '); ניצול הזמן ( הטלפון ממכר , שואב זמן , בא על חשבון זמן של עיסוקים אחרים , אבל גם יכול לחסוך זמן ) ועלות ( עלותו הגבוהה של הטלפון עשויה ליצור פערים ) . כמובן שאפשר להוסיף טיעונים נוספים , המתייחסים להיבטים חברתיים - ערכיים , היבטים בריאותיים ועוד . הצעה להרחבה : הבסיס לטיעונים נמצא בתכנים שבפרק ( הנתונים , הקריקטורות ) , אך התלמידים מתבקשים לחשוב בעצמם ולמצוא צדדים נוספים . כדאי למצוא מקורות נוספים לגיבוש עמדה . למשל : לערוך משאל קטן בקרב ההורים , המורים , או החברים ולשמוע דעות נוספות . להביא כתבות או יחידות לימוד בנושא בטיחות ברשת , קרינה מהטלפון , ועוד . לתלמידים מתקשים כדאי להציע שישה - שבעה טיעונים בעד ונגד , ולבקשם לבחור את אלה שלדעתם מתאימים להשלמת הטבלה , למשל : " אפשר לשלוח מסרים לחברים בלי להתבייש "; " אפשר להציע לקבוצה שלמה של חברים פעילות לאחר הצהריים ולראות מיד מי פנוי "; " כשתלמיד אחד יודע את התשובה הנכונה לשאלה הוא מעביר אותה לכל הכיתה וזה פוגע בלמידה "; " אפשר למצוא ברשת עזרה בלימודים וזה מעלה את הציונים "; " תלמידים כבר לא רוצים להשתתף בפעילויות בהפסקה , או לתרום לבית הספר ולקהילה כי הם עסוקים בטלפונים שלהם " וכיו " ב . פעילות -9 10 פעילות זו מסכמת את מה שנלמד בפרק . התלמידים מתבקשים לגבש עמדה בנושא שימוש בטלפונים בבתי הספר ולהציג אותה באמצעות סרטון . לשם כך הם צריכים לבנות היטב את חלקי הטיעון : הצגת הנושא והעמדה שלהם , נימוקים והוכחות , סיכום . כדאי לדבר מעט בכיתה על היתרונות שבסרטון : החומר מועבר בצורה קלילה ומעניינת יותר , אפשר ורצוי להכניס הומור ויצירתיות , ומוכרחים לבנות את הטיעון בצורה בהירה וקולחת כדי שהצופים יבינו וישתכנעו . הפעילות מוצעת כעבודה בקבוצות , ואפשר לחלק את העבודה לתפקידים : הבמאי , השחקנים , התסריטאים וכו ' , או לעבוד ביחד על הכול .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר