עמוד:98

פעילות 16 כהכנה לפעילות אפשר לבנות עם התלמידים בסיס לטבלת השוואה : לאחר שהתלמידים משלימים את ההשוואה בין הסיפורים , כדאי לפתח שיחה על מסקנות אפשריות בנוגע לסיפור מסגרת , למשל – בשני הסיפורים הסיפור הפנימי התרחש שנים רבות לפני ההווה של הסיפור החיצוני . מסקנה אחרת – בכל אחד מהסיפורים יש סוג אחר של קשר בין הסיפור החיצוני לפנימי ; בסיפור העז של אבו - עזיז הסיפור החיצוני הוא רק מעין מסגרת של הקשר המאפשרת לקוראים להתבונן בסיפור הפנימי ממרחק של זמן , ואילו בסיפור הצלקת יש קשר הדוק דו - כיווני בין הסיפור הפנימי לחיצוני . מה שמספרת המורה על עצמה בסיפור הפנימי הוא לא רק תולדה של מה שהתרחש בכיתה בסיפור החיצוני – אלא גם עשוי לשנות את המציאות עבור תלמידיה שבסיפור החיצוני . הצעות נוספות : בעבודה עם תלמידים מתקשים , כדי לחדד את ההבחנה בין סיפור המסגרת והסיפור הפנימי , מומלץ להתעכב על הדמויות , הזמן והמקום בכל אחד מהסיפורים . כחלק מהדיון בסיפור המסגרת כדאי להשוות בין הדמויות בסיפור החיצוני לדמויות בסיפור הפנימי – בשני הסיפורים . הצעה לפעילות מסכמת : שיחה בכיתה : בעקבות העבודה בקבוצות , האם נכון לומר שערכו של הסיפור הפנימי רב יותר מערכו של הסיפור החיצוניו נסחו את דבריכם בצורה ברורה . בססו אותם על דוגמאות משני הסיפורים . הקשיבו לדברי חבריכם לכיתה . האם שיניתם את דעתכםו פעילות – 18 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : כתיבת סיפור מסגרת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר