עמוד:200

ניתן להסביר גם כי האמצעי האמנותי של שימוש ב - ו ' החיבור בתחילת השורות עוזר למשורר להמחיש את ההרגשה של הצנחנים בזמן הקרב . בשל המופע של ו ' החיבור שורה אחר שורה הקורא חש את הדחיפות וקריאתו מן הסתם אף מהירה יותר . ניתן להציע לתלמידים לקרוא את השורות בקול רם ללא ו ' החיבור , ועם ו ' החיבור ולעמוד על ההבדל בין שתי הקריאות הללו . פעילות 17 סעיף ב - הצליל החוזר הוא האות ש . בנוסף ישנה חזרה על המילים שלום ושלוה - ישליו . חזרות אלו מסייעות בהעברת מסר של שלום ושלוה , ללא מלחמות ושפיכות דמים . *** שבועות - מה אהבתי תורתך ( עמ ' 275 בספר לתלמיד ) בפרק זה יפגשו התלמידים עם הפיוט " אשורר שירה " , המשבח את התורה , יקראו שני מדרשים העוסקים בלימוד תורה , וייפגשו עם שלושה מגדולי החכמים בתקופת חז " ל , שאף פיתחו דרכים וגישות ייחודיות בלימוד ובהוראה – הלל ושמאי , ותלמידם - רבי עקיבא . מן הסיפורים על הלל ושמאי ויחסם לנוכרים שמבקשים ללמוד תורה , ניתן ללמוד על דמותם ועל תפיסת עולמם . דברי החכמים המובאים בסיום המדרש מבטאים את המסר שלגישתו של המורה השפעה משמעותית על יכולתו של התלמיד ללמוד ממנו . בלב הסיפור על רבי עקיבא , שהתחיל ללמוד תורה בגיל , 40 עומד הרעיון שלעולם לא מאוחר מדי ללמוד . היבטים נוספים : כדי ללמוד צריך גם נכונות לעמוד במצבים מביכים ; עקביות והתמדה חיוניות לתהליך למידה ; לימוד אמתי מונע על ידי תשוקת הלב ותחושה שלמה שלנלמד יש נגיעה אישית לחייו של הלומד . נושאים אלו רלוונטיים כמובן לחיי ביה " ס ולחיי התלמידים , וכדאי לפתוח אותם לשיחה ולהבעת דעותיהם ורגשותיהם של התלמידים . שני הסיפורים שבפרק קלים יחסית להבנה , אם כי בשניהם ישנה רב - ממדיות של משמעות . הטיפול בהיבט זה נעשה דרך שאלות סגורות ושאלות רפלקציה שמטרתן להציף את המשמעות ואת תהליכי החשיבה והלמידה . מטרות תוכן . 1 היכרות עם שלושה מגדולי החכמים בתקופת חז " ל – ר ' עקיבא , הלל ושמאי – ועם גישותיהם ללמידה ולהוראה . . 2 התבוננות והעלאה לדיון של הקשר בין עמדות המורה והעמדה הפנימית של התלמיד לבין אפשרות הלימוד והצלחתו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר