עמוד:193

מטרות תוכן . 1 רכישת מידע על ההיסטוריה של דגל ישראל . 2 הבנת החשיבות הערכית של הדגל כסמל . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יתנסו בקריאה חקרנית של סמלים . . 2 התלמידים יעמדו על הקשר בין פריטי מידע בטקסטים שונים . . 3 התלמידים יבנו הכללה בעקבות קריאה . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 27 הישג נדרש 4 , 3 , 2 הטקסטים בפרק הטקסט דגל , דגל מאת אליק מישורי דגל הדיו מאת אודי גביזון דגל מעל הגטו מאת אודי גביזון הסוגה / תת -הסוגה מאמר טקסט מידע טקסט מידע הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 2 בציטוטים מתייחסים שופט בית המשפט העליון מישאל חשין ובנימין זאב הרצל למשמעותו הדגל בעיניהם . אנו ממליצים לקרוא את הציטוטים בכיתה ולשוחח על משמעותם , לפני שניגשים לכתיבת התשובה לשאלה . פעילות 3 זו שיחה חופשית , ובה תלמידים יכולים להביע עמדות ותחושות שונות . אפשר לתעד מגוון תגובות של תלמידים ולחזור בסוף הפרק לשאול האם הם חושבים דומה למה שחשבו בראשיתו . חשוב להדגים בפני התלמידים שמדובר במגוון של דעות אישיות שיש להתייחס אליהן ככאלה . פעילות 5 בעקבות הפעילות אפשר להציע לתלמידים גם את הפעילות הבאה : בדקו עם אנשים במשפחה או מכרים , אם הם יודעים להסביר את מרכיבי הדגל . האם הם מכירים רק הסבר אחדו האם הנשאלים שפניתם אליהם הכירו הסבר אחד או יותרו לא ידעו להסבירו שתפו בכיתה חוויות מההתנסות הקצרה הזו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר