עמוד:131

יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יבחנו את הנושא שבהם עוסקים הפיוטים , המנהגים והברכות . 2 התלמידים יחזרו על המונח " אקרוסתיכון " ויאתרו את שם המחבר באמצעותו . . 3 התלמידים יתנסו בהבנת לשון הפיוט בכוחות עצמם , בעזרת שאלות מנחות . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמוד 63 - 64 , 27 הישג נדרש 7 , 4 הטקסטים בפרק הטקסט הבדלה סעודת מלווה מלכה אליהו הנביא לנר ולבשמים הסוגה ותת -הסוגה טקסט מידע טקסט מידע טקסט מידע טקסט מידע הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 אנו מציעים כי הפרק ילמד בשיטת הג ' יקסו . להלן שלבי העבודה : . 1 יש לחלק את הכיתה לקבוצות . קבוצות אלו יקראו במהלך הפעילות " קבוצות אם " . . 2 כל אחד מחברי הקבוצה ילמד נושא אחר מבין הנושאים המופיעים בפרק . לשם כך , כל תלמיד יצטרף לתלמידים מן הקבוצות האחרות הלומדים גם הם את הנושא שלו . . 3 הקבוצה החדשה , קבוצת הנושא , תהיה בת 4 תלמידים ובה הם ילמדו יחד את הנושא שקיבלו . במסגרת הלימוד יתבקשו התלמידים לקרוא את הטקסט , להשיב על שאלות תוכן , ולתכנן יחד כיצד יעבירו את המידע לחברי קבוצת האם . . 4 בסיום הלימוד בקבוצת הנושא , יתאספו בחזרה התלמידים בקבוצת האם . . 5 כל תלמיד ילמד את חבריו לקבוצת האם את הנושא שלמד . . 6 בסיום הלימוד המשותף יבדקו התלמידים את ידיעותיהם באמצעות משחק טריוויה , הכולל שאלות על כל ארבעת הנושאים . לארבעת הטקסטים דרגות קושי שונות , עובדה המאפשרת למורה להתאים את הנושאים הנלמדים לשונות הקיימת בכיתה , באמצעות הרכבת קבוצות נושא הומוגניות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר