עמוד:123

שאלות ותשובות עומדות בבסיס הלימודים וההצלחה האקדמית לאורך שנות הלימוד . לתלמידים עלולים להיות קשיים בהבנת הנקרא של השאלה , קשיים בכתיבת התשובה וקשיים בהבנת החומר הלימודי שהוא הבסיס שלפיו עליהם לענות . במוקד הפרק הבנת שאלות מכמה סוגים ומתן תשובות . כדאי לשים לב לכך שבפרק נשאלים התלמידים מדי פעם שאלות בעלות אופי רפלקטיבי ; הם אינם מתבקשים לענות עליהן בפועל אלא בכל פעם רק להתייחס לעצם השאלה ולמה שהם נדרשים לעשות ; כדאי להפנות את תשומת לבם של התלמידים לשאלות אלה , להתעכב עליהן ולהביא למודעות התלמידים את הרלוונטיות שלהן לאסטרטגיות הקריאה והלמידה שלהם . מטרות תוכן . 1 הכרת הסיפור ההיסטורי שהיה הרקע לחג החנוכה . . 2 הכרת מנהגים ומצוות שעניינם הדלקת החנוכייה . מטרות בחינוך הלשוני . 1 התלמידים ילמדו לקרוא בדייקנות שאלות שהם נשאלים , לזהות את מילות השאלה ואת מילות ההוראה . . 2 התלמידים יכתבו תשובות הולמות לשאלות . . 3 התלמידים ישלטו במטבעות לשון מתוך קיצור שולחן ערוך . . 4 התלמידים יזהו את ייחודו ותפקידו של הטקסט ההלכתי מתוך קיצור שולחן ערוך . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 27 הישג נדרש 4 , 3 הטקסטים בפרק הטקסט מרד המקבים מאת אסתי ריין השפעות הלניסטיות על המדינה החשמונאית מאת אסתי ריין על ספרי מקבים מאת אסתי ריין הלכות חנוכה , מתוך קיצור שולחן ערוך " מקור חיים" פרק קיג סעיפים א , ד הסוגה / תת -הסוגה טקסט מידע מתוך ספר לימוד טקסט מידע מתוך ספר לימוד טקסט מידע מתוך ספר לימוד דינים והלכות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר