עמוד:197

בתפילה מדי יום : " ולירושלים עירך ברחמים תשוב " , " ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים " . בברכת המזון : " ובנה ירושלים עיר הקדש במהרה בימינו " . בראש חודש בברכת " יעלה ויב וֹ א " : " וזכרון ירושלים עיר קדשך " . בתפילות הימים הנוראים – ראש השנה ויום הכיפורים . בתפילות הנאמרות בשלושת הרגלים - סוכות , פסח ושבועות : " ותמלוך אתה ... בהר ציון משכן כבודך " . בסיום קריאת ההגדה בליל הסדר : " לשנה הבאה בירושלים הבנויה " . בתשעה באב – יום חורבן הבית , נהוג לקרוא את מגילת איכה המתארת את החורבן . בתשעת הימים שלפני תשעה באב נוהגים בקהילות ישראל מנהגי אבלות על חורבנה של ירושלים . בהשארת חלק בקיר הבית שאינו מטויח , זכר לחורבן הבית . בחתונה באמירת הפסוק " אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני " ושבירת הכוס בחופה . מטרות תוכן . 1 טיפוח הזיקה לירושלים . . 2 הבנת הסיבה לחורבן בית שני על פי המדרש . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יבינו את הקשר בין הלשון השירית למשמעות השיר . . 2 התלמידים יזהו תופעה ייחודית של לשון המדרש ( כינויים חבורים ) . . 3 התלמידים יקשרו בין משמעות המדרש לעולמם . . 4 התלמידים יעמדו על המשותף בין השפה העברית לשפה הארמית . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 57 , 65 הישגים נדרשים 7 , 6 הטקסטים בפרק הטקסט אקמצא ובר קמצא חריב ירושלם , גיטין נה , עב , נו עא על קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים , ספר האגדה , חלק א , פרק י , ב הצנחנים בוכים , מאת חיים חפר הסוגה ותת -הסוגה מדרש מדרש שיר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר