עמוד:99

פעילות – 10 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : השלמת קלוז בטקסט – " פרס נובל " מאת עדית בן - פורת . הטקסט המלא בעמ ' . 225 ( ראו הסבר על הקלוז בחלק הראשון של המד " ל ) . *** מציירים על קירות ( עמ ' 54 בספר לתלמיד ) הפרק עוסק בתחום סוער ושנוי במחלוקת בעולם ה אומנות העכשווית : אומנות הרחוב . בשנים האחרונות א ומני הרחוב , שהיו בעבר אלמונים , מקבלים במה בגלריות ובמוזאונים המרכזיים , ועיריות מתהדרות ברחובות המרוססים אומנות , במקום למחוק אותה ולעצור את האמנים . מאחורי הכוחות היצירתיים שמתפרצים על קירות העיר יש גם מניעים חברתיים ואידאולוגיים , המוזכרים בפרק . הפרק מוביל להתבוננות מונחית ביצירות של אומנות רחוב , וגם התייחסות לשאלת הגבול בין אומנות שתורמת לרחוב ומגלמת את חופש הביטוי והיצירה , לבין השחתת רכוש ציבורי ופגיעה ברגשות התושבים . ה דיון שבסוף הפרק מבקש לחשוב ולגבש מענה לשאלה זו ואחרות . אומנות רחוב , מעצם הגדרתה , נגישה לציבור – אין צורך להיות מומחים לתולדות ה אומנות כדי להגיב לה . התלמידים מוזמנים להתבונן ביצירות שצוירו ברחובות שונים בארץ ובעולם , לכתוב עליהן ולחשוב גם על הקשר שלהן לסביב ה . הפרק מתאים לפעילות עצמית עד שאלה . 11 השאלות האחרונות מסכמות את הפרק והיא כוללת פעילות מפורטת של דיון עם התכוננות , ולכן יש להקצות זמן ליצירת תהליך למידה משמעותי , כולל ההיבט הרפלקטיבי בשאלה האחרונה בפרק . מטרות תוכן . 1 מפגש עם הנושא של אומנות רחוב ומעט מהתרבות והמסרים החברתיים שעומדים בבסיסה . . 2 חשיבה ביקורתית על נושא שנוי במחלוקת , מנקודות מבט שונות . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יתנסו בקריאת טקסט חזותי – יתבוננו ביצירה , יזהו נושאים ומסרים ויביעו העדפה אישית . . 2 התלמידים יתרגלו שיח דבור באמצעות דיון ( באמצעות טקסט טיעוני ) . הדיון נערך על בסיס הבנת הטקסטים ולאחר התבוננות בציורים ומחשבה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר