עמוד:201

ואף התגאו בכך ( למשל , דודו גבע או זאב אנגלמאיר ) . מוצעות טכניקות שונות ליצירת קומיקס , כמו קולאז ' , צילום , ציור ברמה בסיסית ועוד – כיד הדמיון הטובה על כל אחד ואחת . תוכנות מחשב ליצירת קומיקס : www . toondoo . com ( אפשר למצוא ברשת מדריכים בעברית ) או . www . wittycomics . com מעניין יהיה לראות איזה מגוון של עלילונים יצרו התלמידים , וכדאי ל אגד אותם לחוברת או מצגת כיתתית . פעילות 8 מטרת הפעילות היא רפלקציה על תהליך יצירת העלילון . כדאי גם לשוחח בכיתה : מה היה מאתגר יותר ? מה היה כיף ? ומדוע ? חלק מהתלמידים נוטה להתבטא בקלות באופן מילולי ואילו חלק אחר מתחבר יותר לתוכן חזותי . עלילון משלב את שני הצדדים , ומאפשר ביטוי גם למי שקשה לו עם הרכיב המילולי . שאלות הרפלקציה מעלות למודעות את מה שכדאי עוד לחזק . פעילות – 9 הפנייה לפעילות מתוקשבת הפעילות עוסקת בהכנת עלילון על " גיבורי - העל " . פעילות – 10 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : השלמת קלוז בטקסט – " מאייר בלי הפסקה " מאת כנרת יפרח . הטקסט המלא בעמוד . 230 ( ראו הסבר על הקלוז בחלק הראשון של המד " ל ) . הצעה לדיון נוסף : הרחבה לסעיף בפעילות – 3 מדוע ספרי עלילון " רציניים " זוכים להצלחה רבה ? הדיון יעסוק בעלילון כאמצעי תקשורת והעברת מסרים . עלילונים רבים עוסקים בנושאים רציניים , חשובים ואפילו קשים . לדוגמה : הספר " הדור השני - דברים שלא סיפרתי לאבא " מאת מישל קישקה שעוסק בשואה דרך עלילון , וזכה להערכה רבה . דוגמה נוספת : המחברת של פייג ' , מאת לורה -לי גולדג ' , שמתאר את תקופת ההתבגרות של נערה רגישה . עלילון הוא אמצעי תקשורת נגיש וידידותי , במיוחד עבור צעירים , והוא מציג את המציאות מזווית לא שגרתית . דווקא בגלל זה אפשר להעביר דרכו אמירות ר ציניות ומסרים נוקבים . עלילון הוא אמצעי יעיל לביטוי ביקורת , דעות ורעיונות , דווקא בגלל ההומור והקלילות שמרככים את הגישה לקורא ופותחים את ליבו למסרים שבדף .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר