עמוד:135

דוגמה נוספת : אפשר גם לבקש מהתלמידים להביא תמונות נוספות , או לכתוב משפטים שונים ולנמק מתוך ההקשר למה בחרו בצורה אחת או אחרת . פעילות - 10 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : קלוז בדגש על מילות קישור . השלמת מילות קישור בטקסט " זהירות , החמניות מקשיבות ! " מאת פיטר הילמן . הטקסט המלא בעמ ' . 228 ( ראו הסבר על הקלוז בחלק הראשון של המד " ל ) . *** עצי מ ורשת ( עמ ' 150 בספר לתלמיד ) הפרק עוסק בערך של שימור עצים עתיקים שזכו לכינוי " עצי מורשת " . התלמידים מתוודעים באמצעות סיפור קצר , וטקסט מידע לעובדה שפעם היו חלקים נרחבים מארץ ישראל מכוסים ביערות , והם נכרתו בתהליך הפיתוח המואץ שפקד את האזור במאה השנים האחרונו ת . בשנים האחרונות נעשות פעולות לשימור העצים העתיקים שיד הכורת לא פגעה בהם . לפרק מתלווה יחידה מתוקשבת , ובה התלמידים פותרים חידות על עצים , מאתרים מידע על עצים מיוחדים וכותבים טקסט מידע על עץ מיוחד . כמו כן הם משוטטים במפה דיגיטלית ומתוודעים לעצים שיש להם סי פור היסטורי מיוחד , ומוסיפים שכבת מידע על גבי מפה שיתופית . הגורם המזמן לעיסוק בפרק הוא כמובן ט " ו בשבט , אך אפשר להמשיך ולעסוק בנושא ולהעשיר את שכבת המידע בעקבות טיולים וסיורים באזור המגורים ובכלל . מטרות תוכן . 1 הכרת המושג " עצי מורשת " והבנת החשיבות שיש ב שימור עצים בעלי היסטוריה ארוכה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר