עמוד:77

. 4 התלמידים יקראו טקסטים לאורה של שאלה ( חיפוש משמעות במהלך הקריאה ) , עם ה מושג " פילוסופיה " באמצעות הסבר , סיפור ( דוגמאות ) , דיון ויישום ( דוגמאות שהם מביאים ) . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמוד 41 הישגים נדרשים . 4 , 3 , 2 , 1 הטקסטים בפרק הרחבות והצעות להוראת הפרק להערכתנו , אחרי פתיח משותף בכיתה , החלק הראשון ( עד שאלה 9 ) מתאים לעבודה עצמית . מומלץ לשוחח עם התלמידים על הפתיח ולוודא שהובן . הצעה לפעילות נוספת , בעקבות הפתיח במידה והפתיח לא ברור מומלץ לשוחח על הנושא בכיתה , לתת לתלמידים דוגמאות לשאלות פילוסופיות . אפשר לפתוח את השיחה בשאלה הזו : איזו מבין השאלות נראית לכם מתאימה להגדרה " שאלה פילוסופית" א . מה זאת אהבה ? ב . מתי נחתם הסכם השלום בין ישראל וירדן ? ג . מי הוא אדם טוב ? ד . מי גילה את אמריקה ? פעילויות 4 ו - 5 שאלות נוספות שאפשר לשאול כדי לסייע לתלמידים הזקוקים לפיגומים בדרך להבנת המשל : . 1 א . מהי התכונה הבולטת ביותר של הדוב ? ב . לתכונה הזאת יש יתרון ויש גם חיסרון , ושניהם באים לידי ביטוי במשל . הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר