עמוד:104

הצעה לדיון ( אם הכיתה בוגרת לעיסוק בנושא הרגיש הזה ) : כשיהודי אתיופיה הגיעו לישראל , רבים מהם התנסו בחוויות קשות ונתקלו ביחס עוין , בעלבונות ובהתנשאות . האם לפי מה שקראתם , נראה לכם שהם תיארו לעצמם מצב כזה ? פעילות – 5 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : כתיבת ארוכת טווח - כתיבת סיפור עלייה משפחתי המבוסס על ראיונות עם בני משפחה . תהליך הכתיבה מלווה בהנחיות תומכות לכתיבת הסיפור , בדיקה ושכתוב ולסיום - סיכום הלמי דה מתהליך הכתיבה . *** חכמים באמת ( עמ ' 67 בספר לתלמיד ) במרכז הפרק קריאה של שני סיפורים , המוכרים כסיפורי עם ; הסיפור " משפט הביצה " נכתב מחדש ע " י ח " נ ביאליק בסגנון כמו - מקראי . כדרכם של סיפורי עם , יש לשני הסיפורים מסר חברתי , ובנוסף בשניהם משולבות " תחבולות " ה מאפשרות לאנשים חלשים או לאנשים בצרה להתגבר על הקושי שבו הם נתונים . הפרק מבוסס על קריאה ועל בי רור של העניינים המרכזיים בכל אחד מהסיפורים כולל סגנונו של ביאליק בסיפור שעיבד . בהמשך השוואה בין הסיפורים בעזרת תבחינים שהתלמידים בוחרים . הסיפור הראשון קשה מאוד לקר יאה עצמית , לכן הוצעו פיגומים אחדים בתוך הפרק , והצעות נוספות למורה להלן . בחרנו להתחיל בו כי הוא קצר יותר , וגם כיוון שנכון בעינינו שהתלמידים ישקיעו את המאמץ החשיבתי הנדרש להבנת הסיפור מיד בתחילת הפרק . מטרות תוכן . 1 הפנמת המסר שלא תמיד הצדק בידי החזק . . 2 יצירת הזדהות עם החלשים בחברה . . 3 קריאת סיפורים שיש בצדם מסר חברתי . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יתנסו בעריכת השוואה בין טקסטים ספרותיים . . 2 התלמידים יזהו אמצעים אומנותיים בסיפור : הומור , מפנה בעלילה , תחבולה ועוד . . 3 התלמידים יז הו טקסט בסגנון מקראי – מבנה ואוצר מילים . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 51 - 49 הישג נדרש . 6

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר