|
עמוד:31
הגרסה הדיגיטלית של הספר " מילה טובה מאוד – עברית לכיתה ו " מילה טובה מאוד ו הוא ספר מודפס , שהגרסה הדיגיטלית שלו משלבת כלים ייחודיים לסביבה זו . סביבת " כותר " מכילה את הגרסה הדיגיטלית של הספר המודפס . בסביבת " כותר " ניתן להקרין כל מקטע בספר לטובת קריאה שיתופית ושיח משותף או לשם ביצוע משימות משותפות . הגרסה הדיגיטלית של הספר המודפס כוללת , בין היתר , פעילויות ומקורות מידע שלא ניתן להיחשף אליהם בספר המודפס ( למשל , סרטון ) . אלו מהווים חלק בלתי נפרד מכל פרק שהם מופיעים בו ( בספר המודפס יופיע סמליל שיסמן מעבר ל " כותר " עבור פעילויות כאלה ) . הגרסה הדיגיטלית כוללת גם שכבות נוספות המנצלות את מאפייני הספר הדיגיטלי ומעשירות את חוויית הלומדים ; כלומר , לרשות המורים עומד הספר המקורי ועליו שכבות שצוות מטח פיתח או 54 משרד החינוך – המינהל למדע וטכנולוגיה . התאמת מערכת החינוך למאה ה - : 21 הקניית אוריינות מחשב ומידע – – CIL בתי ספר יסודיים . מתוך אתר משרד החינוך : http : // cms . education . gov . il / EducationCMS / Units / MadaTech / ICTInEducation / meyumanuyot / Oryanut / Machshev 55 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים ( התשע " א , , ( 2009 מידענות , מתווה לפיתוח . ירושלים . עמוד . 5 56 ברנדס , ע ' ושטראוס , ע ' ( עורכים ) ( תשע " ד ) . פרק שלישי : מטרות חינוכיות ואופן השגתן . חינוך לחברה של תרבות ודעת : תמורות במאה ה - 21 והשלכותיהן ( עמודים . ( 97 - 49 ירושלים : האקדמיה הלאומי ת הישראלית למדעים . הולמת את התמורות החלות במאה ה - 21 ואת התפיסה של משרד החינוך בנוגע להתאמת מערכת החינוך למאה ה - . 21 משאבי הוראה - למידה נגישים היום באמצעות רשת האינטרנט ומציעים טקסטים , ת מונות , הקלטות וסרטי וידאו . השימוש בהם בכיתה מחבר את התלמידים לעולם הדיגיטלי , והפוטנציאל שלהם להשבחת הדיאלוג הלימודי הוא רב . " תהליך מידעני מוציא את התלמיד מעמדה פסיבית של קולט , זוכר ומבין , ומניע אותו לקראת תהליך למידה אקטיבי , תהליך שבו הוא צריך להתמודד בעצמו עם שאלות , סוגיות ודילמות , שאין להן תשובות מן המוכן ולעתים גם אין להן תשובות חד - משמעיות . על התלמיד לפתח בעצמו אסטרטגיה שתוביל אותו לתשובות ראויות . עליו לאתר בעצמו את המידע החסר לו , למיינו , לסננו , לארגן אותו , לערוך אותו , לעבדו , לאתר מידע נוסף , לעמת אותו עם ידע קודם , להעריכו באופן בקורתי , להסיק מסקנות , וכך להמשיך עד למציאת פתרון יצירתי מבוסס ומנומק . על מנת שתלמידינו יוכלו לבצע תהליכים מידעניים ראויים , אנו צריכים לציידם במגוון של מיומנויות [ ... ] כדי למצוא תשובות מבוססות . " ועדת מומחים ישראלית שהוקמה כדי להמליץ כיצד יש להתאים את מערכת החינוך למאה ה -21 מציינת , בעקבות סקירת מחקרים , את הערך המוסף בהטמעת התקשוב 1 : ) ההתאמה של סביבת החינוך לסביבה שהתלמידים חשופים אליה שעות רבות במהלך היום ; 2 ) השימוש בטכנולוגיה עדכנית הוא ידע שבוגרי מערכת החינוך זקוקים לו כדי להשתלב בעולם העבודה העכשווי .
|
|