עמוד:94

פעולות מומלצות נוספות : בעקבות קריאת המכתב והתגובות לו , כדאי לקיים דיון במליאה על בריכת דורה ושמורות טבע נוספות שהיו ( או עודן ) מיועדות להריסה לקראת בנייה . קיימו דיון בעל פה והציגו טיעונים לשני הכיוונים כדי לספק לתלמידים ידע נוסף בבואם לבצע את פעילות הכתיבה שבסוף היחידה . מומלץ לנהל דיון על חשיבות כתיבת טקסטים מנומקים ברשתות חברתיות . נסו לברר מול התלמידים האם נקלעו בעבר לדיונים או וויכוחים ברשתות חברתיות , והאם הם מרגישים שהיו להם הכלים לכתוב את דעתם בצורה מנומקת ומובנת . למורות שלא עובדות באופן מתוקשב , להלן הצעה מפורטת לפעילות של כתיב ת טיעון : השטח של מדינת ישראל קטן מאד , האוכלוסייה שלה גדלה וחסרים מקומות למגורים . במקומות שונים בארץ מתלבטים מה עדיף – לבנות שכונות מגורים חדשה או לשמור על פינת טבע שקטה ויפה ? הביעו גם אתם את דעתכם בנושא זה , בכתיבתכם הציגו את עמדתכם , נמקו בעזרת נימוקים מש כנעים והמליצו על פעולות נדרשות . . 1 כתיבת הפתיח מומלץ לכתוב ולתאר את המורכבות שנוצרה במקום מסוים בארץ , ואת האתגר והצורך במציאת פתרון הולם מומלץ להציג את עמדתכם ביחס לפתרון רצוי מומלץ לקרוא שוב את הפתיח שכתבתם , להוסיף ולהרחיב כדי שקטע הפתיחה יהיה ברור ויענ יין קוראים אחרים להמשיך ולקרוא את הכתבה שאתם כותבים . 2 ניסוח נימוקים משכנעים מומלץ לכתוב לפחות שני נימוקים שנראים לכם משכנעים במיוחד , כדאי בחלק זה להסתמך על פרטי מידע שאתם מכירים מומלץ לבדוק שהנימוקים שכתבתם באמת שונים להוסיף דוגמאות תומכות שמוסיפות עני ין בקריאה ותומכות בנימוקים לקרוא שוב את הנימוקים שכתבתם ולהרחיב או לפרט יותר באם נדרש . 3 כתיבת פסקה או משפט מסכם כתבו פסקה או משפט המסכמים את דעתכם באופן שישכנע עוד יותר את הקוראים ויעורר בהם רצון לתמוך בעמדתכם המליצו על פעולות רצויות לקידום העמדה שאתם מציגים . מומלץ לקרוא שוב את חלק הסיום , ולבדוק באם מה שכתבתם אכן מוסיף לחלקים הקודמים שכבר כתובים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר