|
עמוד:128
סעיפים ב , ג - תרגול של מציאת פרטים בטבלה ושל התבוננות בעמודה אחת לצורך בדיקה אם אפשר להגיע ממנה להכללה . פעילות 4 סעיף א - בחלק הראשון ( על הנשר ) התלמידים מתבק שים לבחור היגדים ולמקם אותם בטבלה . כיוון שחלק ניכר מההיגדים מתאים לפרטים נוספים , יהיה עליהם לבחור מה להכניס לטבלה . מידע חסר אפשר להשלים מהטקסט שקראו . סעיף ד - הפוך לפעילויות עד כה , ובו הופכים טקסט מן הטבלה לטקסט רציף . לאחר הפעילות כולה כדאי לשוחח על ההבדלים בין טקסט רציף לטקסט בטבלה . להדגים את ההבדל ברוחב היריעה . גם טקסט רציף קצר יחסית מכיל מידע רב יותר מהמידע בטבלה . כדאי להתעכב על התבחינים שנבחרו בטבלה ולבחון אם לא ניתן להציע ולבחור אחרים . פעילות 5 בשיחה צריך לעלות הנושא של מטרת הטבלה ואיזה מידע חשוב שי היה בה . אם לכל הציפורים תכונה משותפת – האם כדאי להכניס לטבלה ? חשוב להגיע כאן להכללה על הכנת טבלה . ( מתחבר ל פעילות 7 ג ' ) . פעילות 6 בפעילות זאת הדגש הוא על התבחין " ציפור המאפיינת את הישראלים " . חשוב להבהיר שכאן יש מקום לביטוי אישי לפי האסוציאציות של כל אחד ואחת , אין לחפש כאן תשובות " אובייקטיביות " . התלמידים יספקו אנלוגיות בין הציפור שבחרו לישראל ויסבירו את כיוון מחשבתם . פעילות 7 לאחר שקראו ושמעו דוגמאות של בחירה והנמקה , התלמידים מתבקשים לעשות זאת בעצמם . הם יכולים להיעזר גם בטבלה שפרסמה החברה להגנת הטבע וב ה הצעות לחלוקה של דברים חיוביים ושליליים . חשוב מאוד להדגיש שהדברים אינם מחייבים ומה שבעיני אחד שלילי ( אכילת נבלות למשל ) יכול להיתפש על ידי השני כחיובי ( ניקוי הטבע ) . אפשר לחבר יחד מחוון להתייחסות להצגת הדברים . שטף דיבור , אוצר מילים , נימוקים מקוריים וכדומה . פעילות 8 הפעילות עוסקת בהסקת מסקנות מנתונים המוצגים בשתי דרכים : טבלה ותרשים עוגה . מומלץ להקדים ולהתייחס לדרכים השונות להצגת נתונים , איך " קוראים " תרשים עוגה , ואיך
|
|