עמוד:116

מן המקבים לחנוכה ( עמ ' 102 בספר לתלמיד ) הטקסט " מרד המ קבים " הוא טקסט מידע היסטורי , האופייני לספר לימוד . הטקסט לא נלקח מספר הלימוד בהיסטוריה כפי שהוא , משום שסיפור המרד נמצא בספר בתוך ההקשר הרחב של הספר , וניתוקו מהקשר זה יוצר חללים ופערי מידע . עם זאת , הוא מבוסס על ספר הלימוד " מסע אל העבר – יוון , רומא וירושלים " בהוצאת מטח . הטקסט הקצר " השפעות הלניסטיות על המדינה החשמונאית " נלקח מספר זה כפי שהוא מופיע בו . הטקסט " הנרות שאנו מדליקים " הוא טקסט מי דע לימודי שאינו היסטורי . שאלות ותשובות עומדות בבסיס הלימודים וההצלחה האקדמית לאורך השנים שנות הלימוד . לתלמידים עלולים להיות קשיים בהבנת הנקרא של השאלה , קשיים בכתיבת התשובה וקשיים בהבנת החומר הלימודי שהוא הבסיס שלפיו עליהם לענות . במוקד הפרק הבנת שאלות מכמה סוגים ומתן תשובות . כדאי לשים לב לכך שבפרק נשאלים התלמידים מדי פעם שאלות בעלות אופי רפלקטיבי ; הם אינם מתבקשים לענות עליהן בפועל אלא בכל פעם רק להתייחס לעצם השאלה ולמה שהם נדרשים לעשות ; כדאי להפנות את תשומת לבם של התלמידים ל שאלות אלה , להתעכב עליהן ולהביא למודעות התלמידים את הרלוונטיות שלהן לאסטרטגיות הקריאה והלמידה שלהם . מטרות תוכן . 1 הכרת הסיפור ההיסטורי שברקע חג החנוכה . . 2 הכרת מנהגים ומצוות שעניינם הדלקת החנוכייה . מטרות בחינוך הלשוני : . 1 התלמידים ילמדו לקרוא בדייקנות שאלות שהם נשאלים , לזהות את מילות השאלה ואת מילות ההוראה . . 2 התלמידים יכתבו תשובות הולמות לשאלות . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 27 הישג נדרש 4 , 3 הטקסטים בפרק

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר