עמוד:115

ה . הכרת המספרים עד 10 , 000 ( עמודים 202 - 184 ( ביחידה זו מרחיבים את תחום המספרים ומכירים את המספרים עד . 10 , 000 ההיכרות עם המספרים נעשית בעזרת ייצוגים שונים , על פי הסדר הזה : הצד האחורי של לוח האלף עם אלף הנקודות ( להמחשת הכמויות ) . כרטיסי המשטחים ( יחידות , עשרות , מאות ואלפים ) ובית המספרים ( להמחשת המבנה העשרוני ) . ישר המספרים ( להמחשת יחסי הסדר בין המספרים ) . רוב הפעילויות מוכרות לתלמידים מהיחידות הקודמות , אלא שתחום המספרים מתרחב . כדי להקל על התלמידים לקרוא מספרים גדולים מ - 1 , 000 כדאי להקפיד על הוספת הפסיק בין ספרת האלפים לספרת המאות . הצעה לפעילות פתיחה - המחשת כמויות עד : 10 , 000 כל תלמיד מוציא את לוח האלף ממארז האביזרים . המורה מזמין שני תלמידים ללוח והם מציגים את הצד האחורי של לוח האלף . שואלים : כמה נקודות יש יחד ? תשובה : 2 , 000 ( כותבים על הלוח . 2 , 000 ) ממשיכים לצרף תלמידים עם לוחות האלף שלהם ומציגים כמויות של נקודות באלפים שלמים : 6 , 000 , 5 , 000 , 4 , 000 , 3 , 000 ועוד . עובדים בקבוצות של 5 תלמידים ( עם חמישה לוחות אלף ) . מבקשים מהתלמידים להקיף 1 , 100 נקודות , 1 , 500 נקודות , 1 , 900 נקודות , 2 , 500 נקודות , 3 , 500 נקודות , 4 , 100 נקודות . בדוגמה : מקיפים בסך הכול 1 , 500 נקודות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר