עמוד:22

עמודים -29 28 בפעילות 4 נעשה קשר לגאומטרייה ומופיעה תזכורת : הקף מצלע הוא סכום ארכי הצלעות שלו . ייתכן שיהיה צורך להזכיר לתלמידים גם את שמות המצולעים . אפשר לדון עם התלמידים בתרגילים המתאימים לכל סעיף . בפעילות 5 מופיעה לראשונה בפרק זה השוואה בין תרגיל למספר , נושא שנלמד בהקשר של חיבור וחיסור כבר בכיתה א ( ספר , 2 עמוד . ( 129 תלמידים רבים שמתבקשים להשלים את הסימן המתאים בין תרגיל למספר טועים ומשווים רק את המספר השני בתרגיל ( ולא את התרגיל כולו ) למספר הנתון . כדי למנוע טעות זו , בכיתה א הופיע כל תרגיל בתוך מסגרת . בפרק זה אנו מצפים שהתלמידים ידעו להתייחס לתרגיל כולו , גם ללא מסגרת . כדי להקל עליהם את החישוב , אפשר לכתוב את תוצאת התרגיל מעליו . פעילות - 6 סוג של פעילויות כמו זו מופיע ביחידות של כל אחד מהגורמים ויכול לשמש לבדיקת העובדות שהתלמידים זוכרים בעל - פה . על כל כפולה אפשר לשאול מהם תרגילי הכפל והחילוק המתאימים לה . המספר 0 הוא כפולה של 6 כי . 6 × 0 = 0 פעילויות 7 ו - 9 עוסקות בקשר שבין תרגילי כפל וחילוק המתאימים לאותה תבנית של גורמים ומכפלה . התלמידים עסקו רבות בקשר זה בכיתה ב בפרק " כפל וחילוק וסדר פעולות " , וכאן הוא מופיע גם כתזכורת לכך שאפשר לפתור תרגיל חילוק בעזרת תרגיל כפל מתאים . הנה התבנית והתרגילים המתאימים בפעילות 7 ב : הערה : הגורמים בתבנית יכולים להיכתב גם בסדר הפוך . בפעילות 8 התלמידים מתבקשים למצוא בפרק את התמונה המתאימה לעמודים שהמספרים שלהם הם כפולות של . 6 התמונה המופיעה בכולם היא של פיל . אפשר לערוך רשימה של כל העמודים המתאימים בפרק ולבדוק האם התמונה אכן מופיעה בכולם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר