עמוד:14

עמודים -12 11 עד עתה עסקנו בשני מצבים לאותו תרגיל כפל או תרגיל חילוק . פעילויות 13 - 12 עוסקות ב - 4 תרגילים שונים לאותו מצב – נושא שנלמד אף הוא בכיתה ב . בפעילות 13 א סביר שהתלמידים ישלימו בתבנית את הגורמים 9 ו - , 5 אך אפשר להשלים בתבנית גם זוגות אחרים של גורמים : 15 ו - 3 או 1 ו - . 45 פעילות 14 עוסקת בהבחנה בין מצב כפלי שמתאימה לו תבנית " גורמים ומכפלה " , למצב חיבורי שמתאימה לו תבנית " שלם וחלקים " . להלן הפעילות הפתורה : . 14 השלימו את התבניות . מתחו קו מכל תבנית אל הציורים המתאימים לה . א השלם : 9 החלקים : 6 , 3 ב השלם : 6 החלקים : 3 , 3 לאלו תבניות מתאימים שני ציורים ? ג , ד לאיזה ציור מתאימות שתי תבניות ? 2 שקיות , 3 גולות בכל שקית עם תלמידים מתקדמים אפשר לדון במצבים נוספים שלהם מתאימות גם תבנית חיבורית וגם תבנית כפלית ( מצבים של שתי קבוצות שוות ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר