עמוד:244

להיות בריאים אם נקפיד על יציבה נכונה בזמן הליכה , עמידה , ישיבה והרמת חפצים כבדים , אז השלד והשרירים שלנו יוכלו לתפקד במשך שנים בצורה נאותה . כיצד נשמור על יציבה נכונה ? משפיעים על היציבה תת הפרק עוסק בשני היבטים בריאותיים הקשורים במערכת התנועה : יציבה נכונה וטיפוח כושר גופני . החינוך לטיפוח הכושר הגופני חשוב במיוחד בימינו משום שכיום ילדים ממעטים לעסוק בפעילות גופנית . בעקבות קריאת קטע המידע - נדע ... להסביר מהי יציבה נכונה ומדוע היא חשובה . להציג מידע בכרזה או במצגת . לעבוד בשיתוף פעולה . לנסח דרישות מהמוצר . השלד מעצב את צורת הגוף שלנו והצורה שבה אנו מחזיקים את השלד — היציבה שלנו — משפיעה על בריאותנו , על צורתנו החיצונית ועל הדימוי העצמי שלנו . קטע המידע מגדיר מהי יציבה ומציג כללים ליציבה נכונה בשלושה מצבים : כשעומדים , כשיושבים מול מסך המחשב וכשמרימים ילקוט . קִרְ א וּ את קטע המידע הבא , הדגימו את היציבה הנכונה המתוארת בכל פ ּ ס קָ ה ובצעו את משימת הסיכום שבעמוד . 246 משפיעים על היציבה האופן שבו כל אחד ואחת מאתנו עומד , ) ת ( יושב , ) ת ( שוכב ) ת ( או הולך ) ת ( נקרא יציבה . היציבה משפיעה על תפק וּ ד השלד והשרירים ועל הבריאות שלנו . יציבה נכונה מאפשרת לנו לפעול זמן רב יותר בלי להתעייף , ותורמת לפעילות תקינה של כל מערכות הגוף . כאשר היציבה שלנו נכונה , אנחנו נראים טוב יותר ומרגישים טוב יותר . מה צריך לעשות כדי לשמור על יציבה נכונה ? כשעומדים מיישרים את הראש , מושכים מעט את הסנטר פנימה ומרגישים איך כל הגוף מזדקף . מרימים את בית החזה ומושכים את הגב והכתפיים לאחור , אך לא יותר מדי . מכווצים את שרירי הבטן ובכך מיישרים את הגב .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר