עמוד:233

הפעילויות בסעיפים נועדו להבנות את הידע הראשוני להבנת המושג מפרק . ההתנסות מוכיחה כי אפשר לקפל את הברך , אבל אי אפשר לקפל את השוק קדימה . אפשר לסובב את הזרוע , אבל אי אפשר לסובב את האמה , ובגולגולת אפשר להניע רק את הלסת . . 3 עושים תנועות בּ צע וּ את הפעולות הבאות בדגם השלד וגם בגופכם : א . קפלו את הברך וישרו אותה . נסו לקפל את השוק קדימה . האם הצלחתם ? ב . קפלו את המרפק וישרו אותו . נסו לקפל את האמה לכיוון השני . האם הצלחתם ? ג . סובבו ) לאט ( את הראש ימינה ושמאלה ) כמו אמירת "לא . ) " האם הצלחתם לסובב אותו סיבוב מלא ? ד . י ר וּ את הזרוע וסובבו אותה , הגדילו בהדרגה את הסיבובים . האם הצלחתם לסובב את הזרוע סיבוב שלם ? ה . קפלו את היד והזיזו רק את האמה . האם הצלחתם לבצע סיבובים רק עם האמה ? . 4 מניעים עצם בגולגולת הגולגולת שלנו מורכבת מכמה עצמות , אך לא ניתן להזיז אותן . א . במה שונות עצמות הגולגולת מעצמות אחרות בגוף ? ב . ב דְ ק וּ בדגם ובגופכם ומצאו איזו עצם בראש יכולה לנוע . חלק ב : סיכום התצפית . 1 כיצד בנוי השלד ? . 2 איל וּ סוגים של תנועות אפשר לעשות בעזרת השלד ? . 3 הסבירו באמצעות דוגמאות האם ניתן לעשות את כל סוגי התנועות בכל חלקי השלד . . 4 נסו להסביר : מה במבנה השלד מאפשר לנו לבצע תנועות מגוונות ? . 5 נסחו לפחות שלוש שאלות שעולות אצלכם בעקבות התצפיות . בניסוח השאלות השתמשו במילות שאלה כגון : מה הקשר ? כיצד ? איך ? היכן ? מה דומה ? מה שונה ? מתי ? מה קורה ? . 6 בחרו שאלה אחת ותכננו דרך מתאימה למציאת תשובה לשאלה ? ) תצפית , ניסוי או מקורות מידע . ) תשובה לשאלה : 6 בתת המדור תהליך החקר מדעי שבמדור מיומנויות ותהליכי חשיבה שבאתר מטר תוכלו למצוא הנחיה להוראה מפורשת של תכנון ניסוי ותכנון תצפית ברמת מורה ותלמיד . ה / ואיך נדע את התשובות לשאלות ? נבצע את המשימות הבאות תשובה לשאלה : 4 המגוון שקיים במבנה , גודל העצמות ובחיבור ביניהן מאפשר לבצע פעולות מגוונות . מוצע לתעד את השאלות של התלמידים ולהתייחס לשאלות תוך כדי התקדמות תהליך הלמידה . תשובה לשאלה : 5 מוצע לתעד את השאלות של התלמידים ולהתייחס לשאלות תוך כדי התקדמות תהליך הלמידה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר