עמוד:210

פרק שני : עטופים בעור העור "המספר" רן הוא נער צעיר . כיצד אנו יודעים זאת ? עדיין אין לו שפם וזקן ויש לו עור חלק . עור פניו של רן כולו אדום ) סמוק ( והוא מזיע . אולי הוא חוזר משחייה או מריצה מהירה . רואים בבירור - הוא נראה כמי שהתאמץ כהוגן . מי שמכיר או מכירה אותו מזהה אותו מיד כי אין אף אחד שנראה כמוהו בדיוק . אמנם לא שוחחנו עם רן , אך אנחנו יודעים עליו דברים רבים רק מהתבוננות בעורו ! לכולנו יש איב רִ ים בתוך הגוף . לדוגמה : לב וריאות , קיבה ומעיים . אבל כשמסתכלים מבחוץ ... רואים את העור . הפתיחה נועדה להמחיש לתלמידים שאנו יכולים להפיק מידע ממראה העור של חברינו . העור מלמד אותנו על הגיל ) חלק / מקומט , ) המין ) שיעור , ) המוצא ) גוון , ) המאמץ הגופני ) אודם , זיעה , ) המצב הרגשי ) חיוורון / הסמקה . ) מומלץ להשתמש בתיאור המראה של רן ) בטקסט המילולי והחזותי ( לבירור הידע והתפיסות של הילדים ביחס לשאלה המרכזית שבה עוסק פרק זה : "מה מספר לנו העור העוטף את גופנו , " ? " מהם תפקידי העור , ומדוע חשוב כל כך לשמור על בריאותו . " ? מה "מספר" לנו העור העוטף את גופנו ? מהם תפקודי העור ומדוע חשוב כל כך לשמור על בריאותו ?

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר