עמוד:205

חלק ב של המשימה נועד לסייע לתלמידים להבנות את התפיסה המדעית של הגוף בעזרת אמצעי המחשה מגוונים כמו איור / דגם ו / או מפה של גוף האדם . בשלב הראשון חשוב לזהות את האיברים השונים , אחר כך להצביע באיזה אזור בגוף "שלי" נמצאים האיברים האלה ולבסוף לשייך את האיברים שזוהו לאיברי הגוף ולמערכות . התלמידים מתבקשים להשוות את תוצאות הלמידה שלהם למה שציירו לפני כן בתוך קו המתאר של הגוף . ההשוואה נועדה לפתח אצלם מודעות לשינוי בתפיסה בעקבות הלמידה , ולתקן את התפיסה במידת הצורך . חלק ב : היכן נמצאים האיב רִ ים ? ציוד : דגם של גוף האדם , מפה של גוף האדם הנחיות לטיפול בתפיסות חלופיות אודות המבנה הפנימי של הגוף פנו לדגם ההוראה " אל תוך הגוף — מה יש שם בפנים " ? בתת המדור השעה הפרטנית שבמדור פדגוגיה חדשנית שבאתר מטר . . 1 התבוננו בדגם של גוף האדם , במפה ו / או בתרשים גוף האדם שבעמוד זה . . 2 איל וּ איב רִ ים בתוך הגוף אתם כבר מכירים ? . 3 היכן נמצאים המוח , הלב והריאות , ה קֵ יבה והמעיים ? העתיקו את המשפטים והשלימו אותם . המוח נמצא ב . _________ הלב והריאות נמצאים ב . _________ ה קֵ יבה והמעיים נמצאים ב . _________ . 4 היכן נמצאים השרירים , העצמות , כלי הדם והעור ? העתיקו את המשפטים והשלימו אותם . השרירים נמצאים ב . _________ העצמות נמצאות ב . _________ כלי הדם נמצאים ב . _________ העור נמצא ב . _________ . 5 השוו את המיקום בגוף של האיברים בתשובות שרשמתם בסעיף 3 ובסעיף . 4 מה גיליתם מההשוואה ? היעזרו במורה וצפו בהדמיות מתוקשבות של מבנה גוף האדם . בנוסף לשיום איברי הגוף הפנימיים חשוב להביא את התלמידים לתובנות נוספות , כגון : יש איברים שממוקמים במקומות מוגדרים ) שאלה ) 3 כדוגמת הלב והמוח . לעומתם העור , העצבים וכלי הדם ממוקמים בחלקי הגוף השונים ) שאלה . ) 4 מבנה גוף האדם

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר