עמוד:178

. 2 מכינים שלגונים : א . הכינו תמיסות צבעוניות ) למאכל ( בטעמים שאתם אוהבים : למשל , מיץ פטל , מיץ לימון , תה וכדומה . תוכלו להביא רעיונות משלכם . ב . השיגו תבניות עם צורות מעניינות . ג . צקו לתוך התבניות את התמיסות שהכנתם . ד . הכניסו לכל תבנית מקל של שלגון . ה . הכניסו אותם למקפיא . תשובה לשאלה 2 בפעילות התלמידים מיישמים את העיקרון המדעי של העברת חומר ממצב צבירה נוזל למצב צבירה מוצק בתהליך של ייצור מוצר ) הכנת שלגון . ) הפעילות מזמנת דיון חוזר במושגים מסיסות , תמיסה והתמוססות . תהליך עיבוד החומרים שבו התלמידים מתנסים נקרא יציקה ) מזיגה של נוזל לתבנית במטרה להפוך אותו למוצק . ) כעבור יממה תוכלו ליהנות מהשלגונים . ו . באילו שתי תכונות של חומרים השתמשתם כדי להכין את השלגונים ? ז . כיצד קוראים לתהליך של יצירת השלגונים ? ח . מה תכתבו על תווית המוצר שהכנתם ? . 3 מסבירים תופעות : בתמונות שלפניכם ילדים "אוכלים" מים במצב צבירה מוצק . א . מהם ההבדלים "במים" שאוכלים התלמידים ? התייחסו לפחות לשני הבדלים . ב . באיזו עונה צולמה כל תמונה ? באיזו עונה לדעתכם , מים במצב הצבירה מוצק יותכו במהירות גדולה יותר ? הסבירו . ג . האם מי שאוכל / ת שלגון ושלג "אוכל / ת" מים ? הסבירו .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר