עמוד:113

במבט חוזר המשימות שמופיעות בתבנית זו יכולות לשמש ככלים להערכה מעצבת . קִ ראו את הסיפור הבא : איה אוהבת מאוד לאכול שלגונים . בכל פעם שהיא אוכלת שלגון , השלגון מפשיר ומטפטף לה על הבגדים . כאשר היא מגיעה הביתה ההורים כועסים עליה כי הבגדים שלה התלכלכו מהשלגון . תשובה לשאלה : 1 השלגון מטפטף על בגדיו של רוני ומלכלך אותם . תשובה לשאלה : 2 בעת אכילת השלגון רוני לא ילכלך את בגדיו . תשובה לשאלה : 3 לשמור על בגדים נקיים בעת אכילת שלגון . תשובה לשאלה : 4 כיצד לאכול את השלגון בלי ללכלך את הבגדים ? הציעו לאיה פתרון טכנולוגי לבעיה : . 1 מהו המ צּ ב המצ וּ י ) הקיים ( המתואר בסיפור ? . 2 מהו המ צּ ב ה רָ צ וּ י להורים של איה ? . 3 איזה צורך עולה בעקבות הרצון להגיע למ צּ ב ה רָ צ וּ י ? . 4 איזו בעיה טכנולוגית מתעוררת בעקבות הצורך הזה ? . 5 הציעו פתרון לבעיה ותארו את התהליך שתבצעו כדי לפתור את הבעיה . . 6 האם אתם מכירים פתרונות טכנולוגיים אחרים שקיימים לבעיה זו ? . 7 הציגו לפחות רעיון אחד חדש לפתרון הבעיה . . 8 הציגו דרישות מהמוצר ואם יש , העלו גם אילוצים אפשריים . . 9 באילו חומרים תשתמשו לפתרון הבעיה ? נמקו את בחירתכם . . 10 תארו בשרטוט ובמילים כיצד תבנו את הפתרון . . 11 הציגו את הרעיונות לפני ילדי הכיתה . תשובה לשאלה : 5 יכולים להיות פתרונות רבים , כל עוד הם פותרים את הבעיה ועונים על הדרישות ועל האילוצים . תשובה לשאלה : 6 להשתמש בנייר השלגון כדי שיספוג את הטפטוף , לאכול את השלגון רק במקום ממוזג , לתכנן סינר מתאים , לבנות מתקן לאיסוף התמיסה שנוצרה מהתכת השלגון . תשובה לשאלה : 7 חשוב לעודד את הילדים להעלות רעיונות גם אם הם נראים בלתי מציאותיים . תשובה לשאלה : 8 הדרישות מהמוצר יכולות להיות : נאה וקל . אילוצים אפשריים יכולים להיות : לייצר מחומר בר השגה , מחירו לא יעלה את מחיר השלגון . תשובה לשאלה : 9 סוג החומרים תלוי בפתרון . למשל , להשתמש בחומרים אטימים למים כדוגמת פלסטיק . כיצד אוכל לאכול שלגון בלי להתלכלך ?

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר