עמוד:73

. 7 לפניכם קטע מעיתון המתאר פגיעה בבעל חיים . קִרְ א וּ את הקטע והשיבו על השאלות : א . איזה בעל חיים נפגע ? ב . מה גרם לפגיעה בבעל החיים ? ג . מדוע חשוב להציל בעלי חיים כמו זה שנפגע ? תשובה לשאלה : 7 א . צב ים ירוק ; ב . הסתבכות בחוט של דייגים ; ג . צריך לעשות כל מאמץ להציל את כל חיות הבר מפגיעה ובמיוחד את החיות הנדירות הנמצאות בסכנת הכחדה . פגיעה בבעלי חיים בחודש ניסן של שנת תשס ( ז ” אפריל ) 2007 נפלט לחוף שדות ים ) ליד קיסריה ( צב ים ירוק שרגלו נכרתה לאחר שהסתבכה בחוט דיג . הצב בלע חוט דיג עם פיתיון , ורגלו הסתבכה בצד השני של החוט . מהשפשוף הממושך רגלו נכרתה . הצב טופל במרכז להצלת צבים של רשות הטבע והגנים במכמורת . צב ים ירוק הוא דוגמה למין נדיר שנמצא בסכנת הכחדה ) היעלמות . ) . 8 לפניכם איורים של מוצרים שהאדם מפיק מבעלי החיים : גבינה , דבש , ביצים , חלב , שניצל , נקניקיות ושופר . מ וּ את שמות המוצרים במחברת וכתב וּ ליד כל מוצר את הפרטים הבאים : א . מאיל וּ בעלי חיים הפיק האדם את המוצר ? ב . איל וּ צרכים של האדם מספק המוצר ? ג . באיל וּ דרכים מגדל האדם את בעלי החיים ? תשובה לשאלה : 8 א . פרות : נקניקיות , חלב , גבינה ; תרנגולת : ביצים , שניצל ; דבורת הדבש : דבש , אייל : שופר . ב . האדם מספק להם את צורכי הקיום הבסיסיים : מזון , טמפרטורה , מחסה וטיפול רפואי . ג . האדם מגדל את בעלי החיים בשבי : ברפתות , בלולים , בכוורות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר