עמוד:*68

. 8 התהליך שגורם למגבת רטובה להתייבש הוא : הקיפו את התשובה הנכונה . א . התכה ג . התעבות ב . רתיחה ד . התאדות הסבירו מה קורה בתהליך זה . . 9 נטע הרתיחה מים בקומקום והניחה לידו כוס קרה . כעבור כמה דקות הכוס התכסתה מבחוץ בטיפות מים . הקיפו את ההסבר הנכון לתופעה . א . המים שהתאדו מהקומקום — התעבו על הכוס . ב . הכוס "הזיעה" ופלטה מים . ג . טיפות מים שהיו באוויר הצטברו על הכוס . ד . אין קשר בין טיפות המים לבין המים שבקומקום . מטרה : התלמידים ידעו לתאר תופעות בעזרת שינויי מצבי צבירה של מים . מטרה : התלמידים ידעו לתאר תופעות בעזרת שינויי מצבי צבירה של מים . מטרה : התלמידים ידעו לתאר את הפעולות שצריך לבצע כדי לגרום לחומר לשנות את מצב הצבירה שלו . . 10 הקיפו את הפעולה שצריך לעשות כאשר רוצים לשנות מצב צבירה של חומר . א . כדי להפוך מוצק לנוזל יש לחמם / לקרר את החומר . ב . כדי להפוך נוזל לגז יש לחמם / לקרר את החומר . ג . כדי להפוך גז לנוזל יש לחמם / לקרר את החומר . ד . כדי להפוך נוזל למוצק יש לחמם / לקרר את החומר . פרק שלישי : מים במעגל — מחזור המים בטבע . 1 סדרו את המשפטים הבאים ברצף שמבטא קשר ביניהם . א . רִ שמו מספר מתאים על פי הרצף . ב . תנו שם לרצף המשפטים שיצרתם . מטרה : התלמידים ידעו לתאר רצף הגיוני של תהליכים במחזור המים בטבע . חלק מהמשקעים מחלחל לקרקע וחלק זורם למקורות המים ביבשה ולים . האדים מתעבים לעננים . מים מתאדים לאוויר מהיבשה , מהימים ומהאוקיינוסים ומיצורים חיים . יורדים משקעים . . 2 מה היה קורה אילו ... א . מים לא היו מתאדים לאוויר ? ב . אדי המים שבאוויר לא היו מתעבים לעננים ? ג . מים לא היו זורמים אל הים ? מטרה : התלמידים ידעו להסביר את החשיבות של התהליכים המתקיימים במחזור המים שבטבע לקיומו . מטרה : התלמידים יצינו שני כללי התנהגות לחיסכון במים וינמקו אותם . . 3 כּ תבו שני כללי התנהגות לחיסכון במים ונמקו מדוע חשוב לאמץ את הכלל .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר