עמוד:*65

. 7 נועם כיסה נר בוער בכוס . א . האם הנר ימשיך לבעור ? הסבירו . ב . מה אפשר ללמוד מהניסוי על חשיבותו של האוויר לתפקוד שלנו בחיי היומיום ? . 8 כּ תבו שתי פעולות של האדם העלולות לזהם את האוויר . לכל פעולה הסבירו מדוע היא עלולה לזהם את האוויר . . 9 הציעו שני פתרונות טכנולוגיים להקטנת זיהום אוויר . לכל פתרון הסבירו כיצד השימוש בפתרון יכול להקטין את זיהום האוויר . . 10 השאלה הבאה מתייחסת לתחזית מזג האוויר . א . למי חשובה תחזית מזג האוויר ? הביאו שתי דוגמאות . ב . מהו המידע אשר מופיע בתחזית מזג אוויר ? . 11 אילו שינויים חלים במרכיבי מזג האוויר בקיץ ובחורף ? השיבו : א . מה קורה לטמפרטורת הסביבה בקיץ ובחורף ? ב . מה קורה לכמות המשקעים בקיץ ובחורף ? . 12 בתחנה המטאורולוגית מודדים את שינויי מזג האוויר בעזרת מכשירי מדידה . א . כּ תבו שתי דוגמאות למכשירי מדידה שבהם משתמשים בתחנה המטאורולוגית ותארו מה מודדים בעזרתם . ב . מדוע חשוב למדוד את השינויים במזג האוויר בעזרת מכשירי מדידה ולא בעזרת החושים ? . 13 עיינו בנתונים המוצגים בגרף העמודות והשיבו על השאלות . מטרה : התלמידים יסבירו את חשיבותו של האויר לבעירה . מטרה : התלמידים יציינו שתי פעולות של האדם העלולות לזהם את האוויר ויסבירו כיצד פעולות אלה מזהמות את האוויר . מטרה : התלמידים יציינו שתי דוגמאות של פתרונות טכנולוגיים להקטנת זיהום האוויר ויסבירו אותם . מטרה : התלמידים יסבירו למי חשובה תחזית מזג האוויר ואילו סוגי מידע אפשר לקבל ממנה . מטרה : התלמידים יתארו שינויים שחלים במרכיבי הסביבה בעקבות שינויי מזג האוויר . מטרה : התלמידים יביאו דוגמאות למכשירי מדידה בהם משתמשים בתחנה המטאורלוגית ויסבירו מדוע חשוב להשתמש במכשירי מדידה למדידת שינויים במזג האוויר . מטרה : התלמידים יודעים לשלוף מידע מגרף עמודות , להסיק מסקנות ולהסביר אותן ולנבא על סמך בסיס הנתונים . צריכת מים בשנים ו–2012 2011 במגזרים שונים בישראל

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר