עמוד:*38

. 10 בני האדם מבייתים דגים ומגדלים אותם בב רֵ כות מלאכותיות . הקיפו את הפעולות שעל מגדלי הדגים לעשות כדי לספק את צורכי הקיום החיוניים של הדגים . שימו לב : יש יותר מפעולה אחת . א . לספק תרופות בשעת הצורך . ב . לספק טמפרטורת מים מתאימה . ג . לספק אמצעים מתאימים לדיג . ד . לספק מזון . ה . לטפח בדגים תכונות רצויות למאכל . . 11 קראו את הקטע הבא והשיבו על השאלה שבסופו . מטרה : התלמידים יציינו פעולות שעל האדם לעשות כדי לספר צורכי קיום חיוניים של דגים בברכות הדגים . סוסון הים הוא דג שמתקיים בים . שמו ניתן לו בשל הדמיון שיש לצורת ראשו לראש של סוס . גופו של סוסון הים מכוסה בלוחיות קשות ) כמו קשקשים . ) כמו כל הדגים סוסון הים נושם בעזרת זימים . סוסון הים נע בעיקר בעזרת סנפיר הגב . זנבו חסר סנפיר והוא משמש לאחיזה ולא לשחייה . סוסון הים נחשב שחיין גרוע . רוב הזמן הוא מבלה בין צמחי המים ונאחז בהם באמצעות זנבו . כך הוא לא נסחף בזרם המים . שאלה : סוסון הים הוא דג . הביאו לפחות שלושה נימוקים שתומכים בטענה זו . תוכלו להביא נימוקים גם מידע אישי . . 12 לפניכם רשימה של בעלי חיים . מיינו אותם בטבלה הבאה לפי המחלקות שאליהן הם שייכים : הרשימה : דולפין , לטאה , סלמנדרה , קרפדה , נחש , חרדון , דוכיפת , סלמון , ינשוף , צפרדע , כריש , תרנגול , קיפוד , אמנון , עכבר . . 13 בצפון הארץ סללו כביש במטרה לקצר את זמן הנסיעה למרכז הארץ . סלילת הכביש פגעה באזורי מחיה של בעלי חיים שונים , וביניהם : צבאים , דורבנים , לטאות וצבים . א . הציעו פתרון לבעיה : כיצד אפשר למנוע את הפגיעה בבעלי החיים בעקבות סלילת הכביש ? ב . הסבירו כיצד ההצעה יכולה לפתור את הבעיה . מטרה : התלמידים יציגו את תהליכי החשיבה ) דדוקציה - מהכלל אל הפרט ( לשיוך בעלי חיים למחלקה מתאימה וינמקו את תשובתם . מטרה : התלמידים יביאו דוגמאות של בעלי חיים לכל אחת מהמחלקות . מטרה : התלמידים יציעו פתרון לבעיה ויסבירו כיצד ההצעה יכולה לפתור את הבעיה . טבלה לארגון מידע : בעלי חיים ממחלקות שונות

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר