עמוד:*26

חלק ב : המלצות דידקטיות שער ראשון : מפגשים עם בעלי חיים על השער בסביבתנו הקרובה קיימים מינים רבים ושונים מאוד של בעלי חיים . לכל בעלי החיים , לרבות האדם , יש צרכים דומים , שחיוניים לקיומם . סביבת החיים של בעלי החיים מספקת מים , מזון וחמצן , תנאי טמפרטורה מתאימים ומקום מחיה . בעלי החיים מותאמים לסביבה שבה הם מתקיימים ומתרבים , אולם קיימות דרכים שונות להשגת צורכי הקיום . לבעלי חיים יש מאפייני חיים דומים : חילוף חומרים ) הזנה , נשימה והפרשה , ) רבייה , תנועה , גדילה והתפתחות , תקשורת ומוות . במהלך היכרותו עם בעלי החיים , החל האדם למיין אותם לקבוצות על פי תכונות שונות . מיון זה מסייע להבחין בין המשותף והשונה אצל בעלי החיים ומאפשר לנו להכיר את היצורים החיים על פני כדור הארץ על המגוון העצום שלהם . מבנה השער השער כולל שני פרקים . מספר שעות הוראה כ–30 שעות כולל הרחבה . פרק ראשון : עולמם של בעלי החיים . הפרק עוסק בהיכרות עם בעלי החיים המצויים סביבנו , במאפייניהם , בצורכי הקיום שלהם ובהתאמתם לסביבה . לכל בעלי החיים יש צורכי קיום דומים , ולכל בעלי החיים יש מאפייני חיים משותפים , יחד עם זאת , קיים שוני רב במאפיינים בעלי החיים ואנו מוצאים מגוון עצום של בעלי חיים בטבע . פרק שני : שפע של מינים — עושים סדר . הפרק עוסק בעקרונות המיון המדעי של המגוון העצום של בעלי החיים . אנשי המדע נוהגים למיין את בעלי החיים לשתי קבוצות עיקריות : חסרי חוליות ובעלי חוליות . מבין חסרי החוליות מוצגות בפרק מחלקת החרקים וקבוצת הרכיכות . הפרק מציג את המחלקות השונות של בעלי החוליות : דגים , דו–חיים , זוחלים , עופות ויונקים . מידענות ברשת . 1 יחידת הלימוד מרחיבה את סביבת הלמידה אל מקורות המידע שברשת . מתוך יחידת הלימוד נערכות הפניות אל הרשת באמצעות סמליל ו / או הנחיה מילולית . מומלץ להנחות את התלמידים לחיפוש מידע במנועי חיפוש באמצעות מילות מפתח ו / או שאילתות . לאחר איסוף המידע חשוב להעריך את המידע ולבדוק את עדכניותו ) מתי נכתב מקור המידע , ?) אמינותו ) מי כתב את מקור המידע . ?) כמו כן חשובה הצלבת המידע ) באיזו מידה המידע מתוקף על ידי מקורות מידע אחרים . ?) להכרת אסטרטגיה להערכת מידע ברשת , פנו לדגם ההוראה הערכת מידע ברשת שבמדור פדגוגיה חדשנית , אתר מטר . . 2 יחידת הלימוד מזמינה את התלמידים להציג מידע באמצעות כלים מתוקשבים כדוגמת מצגת וספר דיגיטלי . להיכרות עם אסטרטגיות הוראה להבנייה של מיומנויות של ייצוג מידע בכלים מתוקשבים , פנו לסביבות הלמידה המתוקשבות בעין המצלמה ומשימה מקוונת שיתופית שבמדור פדגוגיה חדשנית באתר מט . "ר שער רביעי : מבט אל תוך הגוף . השער עוסק בהכרת איברים ומערכות בגוף ) עור , שלד , שרירים ותנועה , ) ובחשיבותם לתפקוד הגוף . כמו כן , מודגשת האחריות שלנו לשמירה על הבריאות . חומרים וציוד רשימת הציוד לכל אחד משערי יחידת הלימוד מופיעה במדור של כיתה ד שבאתר במבט חדש . רשימת חומרים וציוד מיוחדת לביצוע המשימות מופיעה בספר התלמיד / ה ליד כל משימה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר