עמוד:191

מה קרה למים שבב רֵ כה ? בעקבות המשימה - נדע ... • לנסח השערות ולבסס אותן בעזרת מידע . • להסביר תופעות בעזרת מושגים הקשורים לשינויים במצבי הצבירה של המים . קִרְ או את הסיפור הבא והשיבו על השאלות . איתמר בנה ב רֵ כת דגים קטנה בחצר ביתו . כעבור כמה ימים הוא הבחין שגובה פני המים ירד ושעליו להוסיף לב רֵ כה עוד מים . הוא התפלא מאוד ושאל את עצמו : מה קרה למים ? שאלות שרטטו טבלה במחשב או במחברת ( ראו דוגמה ) . . 1 האם השאלה ששאל איתמר היא שאלת חקר ? הסבירו את תשובתכם . . 2 הציעו לפחות חמש השערות לשאלת החקר . . 3 ליד כל השערה שהצעתם מ וּ איזה מידע עזר לכם להעלות את ההשערה . . 4 מ וּ את התשובות לסעיפים 2 - 3 בטבלה . המשימה ( עמודים 191 - 192 ) מעובדת על פי נאוה כהן , במבט לחשיבה לכיתה ד , הוצאת רמות , אוניברסיטת תל - אביב . טבלה לארגון מידע : השערות

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר