עמוד:168

. 2 הניחו את הצלוחית על אדן החלון ( אם אפשר בשמש ) . שערו : מה יקרה למים ? . 3 ב דְ ק וּ למחרת : האם המים נשארו בצלוחית ? . 4 הסבירו את התוצאה של הניסוי . בטיחות . 1 המשך התנסות ייעשה רק על ידי המורה . . 2 על המורה להרכיב משקפי מגן ולאסוף את השיער . . 3 בשעת ההדגמה עליכם לשבת במרחק של מטר וחצי משולחן ההדגמה . ניסוי 2 ( בהדגמת המורה בלבד !) . 1 ממלאים מים בכוס עד למחצית מגובהה . . 2 מודדים את הטמפרטורה של המים בעזרת מד טמפרטורה . . 3 מעלים השערות : א . מה יקרה לטמפרטורת המים אם נחמם אותם ? ב . מה יקרה למים בעקבות החימום ? . 4 מחממים את המים בעזרת מבער גז וצופים במתרחש . . 5 רושמים תוצאות : א . מודדים את הטמפרטורה של המים : כעבור דקה , שתי דקות , שלוש דקות ... וכן הלאה . רושמים את התוצאות . שימו לב : טמפרטורה מודדים ביחידות של מעלות צלזיוס . ב . באיזו טמפרטורה המים רותחים ? ג . מהם הסימנים לכך שהמים רותחים ? ד . הפסיקו את החימום לאחר דקות אחדות . מה קרה לנפח המים בכוס ? . 6 מסיקים מסקנות : א . מה קורה למים במ צּ ב צבי רָ ה נוזל כשמחממים אותם ( מביאים לרתיחה )? ב . מהו ההסבר לירידה בנפח המים ? חושבים מדע : ניסוי מדעי . 1 מדוע היה חשוב למדוד את הטמפרטורה בתחילת הניסוי , במהלכו ובסופו ? . 2 איזו חשיבות יש לשימוש במד טמפרטורה כשעורכים ניסוי מדעי ? • מה הייתה מטרת הניסוי ? • מה היה מהלך הניסוי ? • מה היו התוצאות ? • מה היו המסקנות ?

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר