עמוד:23

. 2 העתיקו את המשפטים הבאים למחברת ( או לקובץ במחשב ) והשלימו בהם את המילים החסרות . בסוף כל משפט כתב וּ את מאפיין החיים המתאים . א . הכלב והדגים זקוקים לחמצן . הכלב קולט ______ מה ______ ואילו הדגים קולטים ______ המומס ב ______ . מאפיין החיים : ______ . ב . הפרה והאריה ניזונים . הפרה אוכלת ______ ואילו האריה אוכל ______ . מאפיין החיים : ______ . ג . כל בעלי החיים נעים . הנחשים ______ ואילו העטלפים ______ . מאפיין החיים : ______ . ד . כל בעלי החיים מתרבים . ה ______ ממליטים ואילו ה ______ מטילים ביצים ודגי הגמבוזיה ______ . מאפיין החיים : ______ . ה . כל בעלי החיים יוצרים תקשורת . החתולים בעיקר באמצעות ________ , ה ______ בעיקר באמצעות ריחות ואילו אנחנו יוצרים תקשורת בדרכים שונות : ______ ______ . מאפיין החיים : ______ . ו . כל בעלי החיים גדלים ומתפתחים . אצל ________ ו – _______ השוני בין הצאצאים לבוגרים הוא עצום בהשוואה ל ________ . מאפיין החיים : ______ . . 3 עיינו במשפטים שהשלמתם וכתב וּ : במה דומים מאפייני החיים אצל בעלי חיים ובמה הם שונים ? . 4 יש ילדים שחושבים שעננים שנעים בשמיים הם יצורים חיים . מה אתם חושבים ? נמקו את תשובתכם . חושבים מדע : חקר בפעולה . 1 בּ חר וּ מאפיין חיים אחד ( הזנה , נשימה , תקשורת , תנועה , רבייה , גדילה והתפתחות ) . . 2 בּ חר וּ בעל חיים אחד בסביבה שבה אתם חיים וערכו עליו תצפית : • תכננו את התצפית : מטרת התצפית , מקום התצפית , זמן התצפית , תיעוד התצפית . • תארו את הביטוי של מאפיין החיים שבחרתם בבעל חיים זה ( לדוגמה : ממה הוא ניזון ? כיצד הוא מתרבה ? כיצד הוא יוצר תקשורת ) .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר