עמוד:130

ג . שעון דיגיטלי ( עמודים 197 - 195 בחוברת לתלמיד ) יחידה זו עוסקת בהכרת השעון הדיגיטלי . מקצת התלמידים נחשפו אל השעון הדיגיטלי במסגרת הרחבה לפרק מדידת זמן בכיתה ב ' , ומקצתם מכירים אותו מתוך חיי היום - יום . לתלמידים אלה תשמש יחידה זו תזכורת והרחבה . קריאת השעה בשעון הדיגיטלי היא אינטואיטיבית וקלה יותר מאשר בשעון המחוגים , ואולם עלול להתעורר קושי בכתיבת השעה בשעון ספרתי . לדוגמה , את השעה שמונה וחמש דקות יש לכתוב כך : 8 : 05 ולא כך : . 8 : 5 עד כה לא נדרשו התלמידים לכתוב 0 כשומר מקום לפני ספרת היחידות . כדי להתגבר על קושי זה יש להסביר לתלמידים ששני המקומות שמימין לנקודתיים בשעון הספרתי נועדו להצגת הדקות - עד 60 דקות , ולכן יש שני מקומות . מומלץ להציג לתלמידים דוגמאות רבות של תצוגות דיגיטליות כדי שיתרגלו לאופן כתיבה זה . לאחר שילמדו התלמידים לקרוא את השעה בשעון הדיגיטלי הם יוכלו להבין את צורת הכתיבה הזאת וידעו להשתמש בה . במקום לכתוב " דני יצא לטיול בשעה 8 ו - 40 דקות " , כפי שכתבנו עד כה , יהיה אפשר לכתוב " דני יצא לטיול בשעה . " 8 : 40 עמוד 195 פעילות 1 פעילות זו מזמנת דיון לפתיחת הנושא ויש לעשות אותה בהנחיית המורה . בסעיף א התלמידים מבינים ומסיקים בעצמם מתוך הדוגמה כיצד לקרוא את השעה בשעון הדיגיטלי . בסעיף ב הם מיישמים את מסקנותיהם במצב חדש . חשוב להדגיש בדיון את מקום השעות ( משמאל לנקודתיים ) ומקום הדקות ( מימין לנקודתיים ) . כמו כן חשוב לייחד זמן בדיון לתפקיד ה - 0 בשעה - 4 : 05 בשעון הדיגיטלי יש שני מקומות להצגת הדקות , ולכן כאשר מספר הדקות הוא חד - ספרתי , מוסיפים את הספרה 0 כדי לשמור על המקום השני . פעילות 2 התלמידים " מתרגמים " שעות משעון המחוגים לשעון הדיגיטלי ומתרגלים את צורת הכתיבה החדשה . עמוד 196 פעילות 3 התלמידים מתאימים שעות שוות בשני השעונים . טעויות יכולות לנבוע מקושי בקריאת שעון המחוגים דווקא , אף שאין זה הנושא החדש . כאשר פותרים נכון , מקבלים את ארבע המילים האלה : צב ( חי ) , שי ( שם של ילד ) , כף ( דומם ) , עץ ( צמח ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר