עמוד:127

ייתכן שיהיו תלמידים שיחשבו את מספר הדקות על ידי חיבור חוזר של 5 או על ידי ספירה בדילוגים של , 5 וגם דרכים אלה יש לקבל . יהיו תלמידים שייעזרו בחלקי השעה שכבר מוכרים להם . למשל , בסעיף א אפשר לראות שהמחוג הגדול עשה כמעט חצי סיבוב – דקה אחת פחות . חצי סיבוב שווה 30 דקות , מכאן שהשעה היא 3 ו - 29 דקות . בכל מקרה יש לשים לב שהתלמידים מבינים שאם המחוג הגדול מורה על מספר כלשהו , הוא אינו מורה שזה מספר הדקות . ( למשל , בסעיף ב - המחוג הגדול מורה על המספר . 3 יש לוודא שהתלמידים מבינים שמספר הדקות שהשעון מראה אינו 3 אלא . ( 15 פעילות 5 התלמידים מחשבים כמה דקות המחוג הגדול צריך לעבור מהמספר 12 ועד שהוא מגיע לכל אחד מהמספרים שעל השעון . שאלות לדיון : באילו מקומות אתם יכולים לכתוב את מספר הדקות בלי למנות או לחשב כלל ? איך מצאתם את מספר הדקות בשאר המקומות ? מה הקשר בין כל אחד מהמספרים על השעון למספר הדקות שכתבתם לידו ? מדוע זה כך ? מספר הדקות שעברו עד שהגיע המחוג למספר מסוים הוא מכפלת אותו מספר ב - . 5 כשקוראים שעון אפשר להיעזר בזה כדי לדעת כמה דקות עברו מהשעה המלאה האחרונה בלי למנות את המשבצות . אפשר להציע לתלמידים להוסיף את הדקות ליד כל מספר בשעון הקרטון שלהם . עמוד 192 בפעילות 6 התלמידים משלבים בין שלוש מיומנויות : קריאת שעון , ציור מחוגים לפי שעה בשעון וחישוב זמן . חישוב הזמן ( בדקות ) הוא נושא חדש , וזו למעשה הפעילות הראשונה שבה התלמידים נדרשים לעשות זאת . לתלמידים המתקשים בחישובי הזמן כדאי להמליץ להשתמש בשעון הקרטון . יש דרכים שונות לחשב את משך זמן ההליכה או את שעת ההגעה ( כשנתון משך ההליכה ) . דוגמאות : . 1 בעזרת השעון המצויר : צח יצא לסיור כשהשעון הראה כך : צח הגיע לסוף המסלול כשהשעון הראה כך :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר