עמוד:122

מבוא לפרק לפי תכנית הלימודים של משרד החינוך מומלץ לייחד ללימוד פרק זה 2 שיעורים לפחות . פרק זה הוא אחד הפרקים העוסקים במדידות , והוא עוסק במדידת זמן . הנושא ' מדידת זמן' שונה משאר נושאי המדידות , מכיוון שהזמן אינו נתפס באחד החושים . אנחנו חשים בממד הזמן בעקיפין כאשר מתרחשים מאורעות או חלים שינויים בסביבה . פרק זה הוא המשך של הפרק ' מדידת זמן ' שנלמד בכיתה ב ' . בפרק ההוא למדו התלמידים לקרוא שעון מחוגים ( אנלוגי ) בשעות שלמות וכן בחצאי שעות וברבעי שעות . כמו כן עסקו התלמידים בחישובים של משך הזמן העובר בין שני אירועים בדיוק של חצאי שעות או שעות שלמות . מקצת התלמידים הכירו גם את השעון הספרתי ( דיגיטלי ) במסגרת יחידת הרחבה . בפרק זה יעסקו התלמידים בקריאת שעון מחוגים ושעון ספרתי . הם יכירו את הדקות וילמדו לקרוא אותן בסוגי השעונים השונים . כמו כן יכירו התלמידים גם את השנייה ואת היממה , יעסקו בחישובי זמן שונים ביחידות זמן שונות וילמדו לתרגם את המחזור השני של השעות ( השעות מ - 12 בצהריים עד חצות ) לשעון יממה . אבזרים לפרק לצורך הפעילויות בפרק התלמידים בונים שעון העשוי מקרטון . לבניית השעון משתמשים בדף הגזירה : הרכיבו שעון המצורף לחוברת לתלמיד ובסיכה מתפצלת . כמו כן מומלץ להצטייד בשעון מחוגים אמתי אחד בכיתה . רצוי שבשעון יהיה מחוג שניות . מהלך ההוראה בפרק הפרק מורכב מ - 5 יחידות : א . הכרת השעון וחלקי השעה – חזרה והעמקה ב . דקות ג . שעון דיגיטלי ד . שניות ה . יממה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר