עמוד:119

עמוד 183 מטרת פעילות 10 היא לחדד את ההבדלים בין המושגים אורך , שטח ונפח ולהזכיר את הקשרים בין נפח למשקל . 10 ניב קבל שתּי מתּנות ליום הלּדתּו . כל אחת מהמּתּנות היתה מקשּׁטת בסרֶט וצרַף להּ כרְטיס ברָכה . א . השלימו לפי האיּור : ה של מתּנה א גּדול מה של מתּנה ב . ארֶךְ / שטח / נפח ארֶךְ / שטח / נפח הסּרֶט של מתּנה א שו ֶ ה ל הסּרֶט של מתּנה ב . ארֶךְ / שטח / נפח ארֶךְ / שטח / נפח ה של כּרְטיס הברָכה שצּרַף למתּנה א קטן מה ארֶךְ / שטח / נפח ארֶךְ / שטח / נפח של כּרְטיס הברָכה שצּרַף למתּנה ב . ב . האם אפשר לדעת לאיזו מהמּתּנות י ֵ ש משקל גּדול יותר ? הסבירו . אורך מתאר גודל של ממד אחד , שטח משמש לתיאור גודל דו - ממדי , ואילו נפח משמש למידות של גופים תלת - ממדיים . המתנות הן גופים תלת - ממדיים , ולכן המושג המתאים ביותר במשפט הראשון הוא נפח . כרטיסי הברכה הם מלבנים דו - ממדיים , ולכן מתאים להם המושג שטח . כאשר מדברים על הסרט , המושג אורך הוא המתאים . בדיון עם התלמידים אין צורך להזכיר את המילה " ממדים " באופן ישיר . שאלו אותם אילו מן המושגים מתאר את המתנות באופן הטוב ביותר ומספק לנו הכי הרבה מידע עליהן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר