עמוד:87

אבזרים לפרק כדי לאפשר לתלמידים התנסות אמ ִ תית ומשמעותית חשוב מאוד להצטייד באבזרים האלה : מאזני מטבח : רצוי להביא לכיתה מאזניים מסוגים שונים - אנלוגיים ודיגיטליים בעלי טווחים שונים של משקל . במאזנים דיגיטליים חשוב לוודא שהמשקל מוצג בגרמים ( ולא בקילוגרמים ) כדי להימנע מהצורך לקרוא ולהבין מספר עשרוני . מאזני כפות : אפשר להשתמש במאזני כפות אמ ִ תיים או במאזני כפות העשויים מפלסטיק ומיועדים לבתי ספר . מוצרים שמשקלם רשום עליהם : שקית אורז , קופסת שימורים , חפיסת שוקולד וכדומה . ההצטיידות הכיתתית באבזרים האלה היא באחריות המורה . מהלך ההוראה בפרק הפרק מורכב משלוש יחידות : א . הגרם והקילוגרם ב . מאזני כפות ג . הטונה . היחידה הראשונה מתמקדת בנושאים האלה : הכרת הגרם והקילוגרם , הבנת הקשרים ביניהם ( 1 ק " ג = 1 , 000 גר ' ) , חישובי משקל ומדידת משקל בעזרת מאזניים ( מאזני מטבח ) . היחידה השנייה מתמקדת בעקרונות השקילה במאזני הכפות ובהסקת מסקנות מתוך מצבים נתונים על מאזני כפות . ביחידה השלישית יכירו התלמידים יחידת משקל נוספת - הטונה ( 1 טונה = 1 , 000 ק " ג ) ויעסקו בחישובי משקל הכוללים יחידה זו . מאזני כפות מאזניים אנלוגיים מאזניים דיגיטליים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר