עמוד:79

ב . מילימטר ( עמודים 128 - 125 בחוברת לתלמיד ) להמחשת אורך שהוא קטן מסנטימטר אחד משתמשים בפעילות 1 ( עמ ' 125 ) בציור של נמלה . יש להסב את תשומת לבם של התלמידים לכך שאורכה של הנמלה נמדד מקצה הגוף שלה בצד שמאל ועד לקצה הראש שלה בצד ימין ( צריך להתעלם ממקום הרגליים ) . אפשר לסרטט קו עזר בין שני קצוות אלה כדי להקל את המדידה . מאחר שעוסקים בגדלים קטנים מאוד במהלך כל המדידות ביחידה זו , סביר להניח שתלמידים שונים יכתבו בתשובותיהם מספרים שונים שההפרש ביניהם הוא מילימטר . יש לקבל תשובות אלה כנכונות ואף לציין את הקושי בדיוק במדידות מסוג זה . בפעילות 2 התלמידים ממשיכים למדוד את אורכן של נמלים המצוירות מעל סרגל נתון . עליהם לבטא את האורך במילימטרים , גם כשהאורך גדול מסנטימטר . לדוגמה , האורך של נמלה ד הוא 15 מ " מ . כאשר מודדים בפעילות 3 ( עמ ' 126 ) את אורך הגוף של כל חרק יש להיעזר בקטע האדום המסורטט על הגוף . גם כאן ייתכן שתלמידים שונים יכתבו בתשובותיהם מספרים שונים שההפרש ביניהם הוא מילימטר . כאמור , יש לקבל תשובות אלה כנכונות ושוב לציין את הקושי בדיוק במדידות מסוג זה . ייתכן שיהיו תלמידים שיציעו שמיכות שוות בממדיהן המונחות במישור באופנים שונים . לדוגמה : יש לדון עם התלמידים בכך שזו אותה שמיכה ולא שתי שמיכות שונות . פעילות 4 משמשת הקדמה לעיסוק ביחידת המידה מילימטר . התלמידים מכירים את יחידת המידה סנטימטר , והדיון כאן נועד לעודד את החשיבה על אורך הקטן מסנטימטר אחד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר