עמוד:65

ד . המלבן והריבוע ( עמודים 109 - 107 בחוברת לתלמיד ) עמוד 107 כבר בכיתה א ' הכירו התלמידים את המלבן ואת הריבוע ולמדו את תכונותיהם , וכאן חוזרים עליהם , מעמיקים ומקשרים לתכונות של מרובעים נוספים . רבוע הוא מרֻבע שכל הצלעות שלו שוות וכל הזויּות שלו ישרות . מלבן הוא מרֻבע שכל הזויּות שלו ישרות . בפעילות 1 משווים בין תכונות הריבוע לתכונות המעוין : בשניהם כל הצלעות שוות , ובריבוע נוסף על כך גם כל הזוויות ישרות . בבית המעוין יכולים להתארח המרובעים האלה : א , ב , ד , ה , ו . בבית הריבוע יכולים להתארח המרובעים האלה : א , ד , ה . דּ ִ יּוּן : א . האם י ֵ ש מרֻבעים שיּכולים לעבר רַק בשּׁער המעיּן ולֹא בשּׁער הרבוע ? פרְטו : ב . האם י ֵ ש מרֻבעים שיּכולים לעבר רַק בשער הרבוע ולֹא בשער המעיּן ? פרְטו : התשובות לשאלות שבדיון : א . מרובעים ב ו - ו יכולים לעבור רק בשער המעוין ולא בשער הריבוע . הנימוק : כל הצלעות שלהם שוות , ואולם הזוויות שלהם אינן ישרות . ב . בריבועים כל הצלעות שוות , ולכן הם יכולים לעבור גם בשער המעוין . עמודים -109 108 פעילות 2 בסעיף א כשמשנים את הצורה של המלבן בלי לפרק אותו , מתקבלות מקביליות נוספות , ובדומה לכך בסעיף ב כשמשנים את צורת הריבוע ( שאף הוא מקבילית אך התלמידים עדיין לא עוסקים בכך ) , מתקבלים מעוינים נוספים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר