עמוד:48

א . קווים ישרים - מקבילים ומאונכים ( עמודים 91 - 82 בחוברת לתלמיד ) עמודים : 88 - 82 מקבילים או לא מקבילים ? הגדרה : שני קווים ישרים במישור מקבילים זה לזה אם אין להם שום נקודה משותפת . לתלמידים אנחנו מנסחים את ההגדרה בניסוח שהוא מעט יותר אינטואיטיבי וקל להבנה : שני קוים ישרים שאינם נפגשים אף פעם הם קוים מקבילים . חשוב לזכור שקווים ישרים הם אינסופיים ( אין להם התחלה ואין להם סוף ) . בסרטוט אפשר כמובן לראות רק קטע מתוך ישר , ולכן כאשר בודקים מקבילוּת של קווים ישרים יש להביא בחשבון שייתכן שבסרטוט לא רואים את נקודת המפגש של שני הקווים הישרים , אף שהיא קיימת . מבוא לפרק לפי תכנית הלימודים של משרד החינוך מומלץ לייחד ללימוד פרק זה 7 שעות לפחות . ביחידה הראשונה של הפרק עוסקים בקווים ישרים המקבילים זה לזה ובקווים ישרים המאונכים זה לזה . בהמשך הפרק עוסקים בהכרת מרובעים - שמותיהם ותכונותיהם . התלמידים הכירו לראשונה את המרובע בפרק " מצולעים " בכיתה א ' - מרובע הוא מצולע שיש לו 4 צלעות ו - 4 קדקודים - וכן הם למדו שמות של שני מרובעים מיוחדים : מלבן הוא מרובע שכל הזוויות שלו ישרות . ריבוע הוא מרובע שכל הצלעות שלו שוות וכל הזוויות שלו ישרות . לפי תכנית הלימודים של משרד החינוך התלמידים צריכים להכיר בכיתה ג ' את המרובעים : ריבוע , מלבן , מקבילית , מעוין , טרפז ודלתון ( בלי להדגיש את זכירת השמות ) . עליהם לבנות מרובעים באופן חופשי או בהתאם לדרישות מסוימות , לזהות אותם ולשיים אותם תוך התייחסות לתכונותיהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר