עמוד:20

ו . מיון משולשים לפי צלעות ( עמודים 45 - 36 בחוברת לתלמיד ) מדידת אורך - חזרה ) עמוד 36 ( במיון משולשים לפי צלעות בודקים כמה צלעות שוות באורכן יש למשולש . לשם כך עורכים חזרה קצרה על השוואת אורכים ומדידת אורכים של קטעים . בפעילות 1 ( עמ ' 36 ) רצוי לא להנחות את התלמידים כיצד להשוות את האורכים של שני החבלים – כל תלמיד יחשוב בעצמו איך הוא מוצא איזה משני החבלים ארוך יותר . רק לאחר שכל אחד מתלמידי הכיתה יענה על השאלה , ייערך דיון כיתתי ובו יספרו התלמידים על הדרכים שבהן השוו את האורכים . בדיון רצוי להעלות גם את האפשרויות של השוואה בעזרת גורם מתווך וגם בעזרת כלי מדידה , כפי שמסוכם בעמוד לתלמיד : אפשר להשוות ארָכים של שני קטעים בעזרַת פס ניר : מודדים קטע אחד , מסמּנים את קצהו על הפס ומשוים לקּטע האחר . אפשר גּם למדּד בעזרַת סרְגּל . בפעילות 2 אורכי הקטעים הם בסנטימטרים שלמים כדי שיהיה לתלמידים נוח להשוות על ידי מדידה בסרגל , ואולם הם בהחלט יכולים להשוות גם בעזרת פס נייר . משולש שווה - שוקיים ) עמ ' 39 - 37 ( פעילות 3 ( עמוד 37 ) היא פעילות שיחה כיתתית . המטרה היא שהתלמידים יתבוננו במשולשים המודגשים וימצאו את המשותף להם : לכולם יש שתי צלעות השוות זו לזו באורכן . בראש עמוד 38 מכירים את השם של המשולשים האלה : משלּש שיּ ֵ ש לו שתי צלעות השוות בארְכּן נקרָא משלּש שוה ֵ שוקים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר